یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

پگاه شفتی: «در زندگی هر یک از ما مراحلی وجود دارند که بسیار حساس و تعیین‌کننده محسوب می‌شوند. یکی از این مراحل، نوجوانی است که با آغاز دوره راهنمایی تحصیلی همراه است.

یک نوجوان، همراه با تغییرات گسترده شخصیتی، وارد دوره راهنمایی تحصیلی می شود. در این میان، نکته مهم آن است که به طور معمول، نوجوان از آمادگی‌های لازم برای ورود به مرحله جدیدی از زندگی برخوردار نیست...»

اینها اولین جمله‌های پیش‌گفتار کتاب «راهنمای ورود به دوره راهنمایی تحصیلی» است. کتابی مختص آنهایی‌ که وارد مرحله جدیدی از زندگی، یعنی نوجوانی می‌شوند. در این کتا ب داستان‌ها و مثال‌های جذاب، تصاویر و کمیک‌استریپ‌های دیدنی، آیات و احادیث آموزنده و همچنین گفته‌ها و نکته‌هایی از بزرگان و دانشمندان وجوددارد.

 البته  همه این‌ موارد تنها محدود به نوجوان‌ها نیست بلکه مخاطبان دیگری مانند پدر و مادرها و یا اولیای مدرسه را هم دربرمی‌گیرد، تا نوجوان با کمک آنها دنیای نوجوانی را بهتر بشناسد و با موفقیت آن را به پایان برساند: «می‌دانستم که یک سال بزرگ‌‌شدن من و سینا برای پدر و مادرم بسیار لذت‌بخش است. اما چیزی در دلم می‌گفت که این‌طور نیست و مامان و بابا بیشتر دوست دارند سینا بزرگ شود؛ چون به او قول داده بودند برایش موتور‌سیکلت بخرند. این در حالی بود که خریدن هیچ چیزی را به من قول نداده‌بودند. همین فکرها باعث شده‌بود که بیشتر احساس‌کنم که بین من و سینا فرق می‌گذارند... »

داستان‌های کتاب  در قالبی ملموس و روان‌شناسانه راهکارهایی بسیار مفید و نو برای مشکلات شایع دانش‌آموزها در این دوران، به مدرسه و والدین پیشنهاد می‌کند.همه این‌ها در کنار تصاویر جذاب، این کتاب را که موضوع اصلی آن راهنمای آموزشی در قالب بهداشت روانی است، خواندنی‌تر می‌کند، چه برای دانش‌آموز و چه برای مخاطب بزرگ‌سال.اهداف این کتاب :

1- عمل به وظیفه راهنمایی به عنوان اساسی‌ترین هدف دوره راهنمایی تحصیلی.

2- آماده‌سازی نوجوان‌ها برای گذر موفقیت‌آمیز از یک دوره تغییر.

3- تقویت آمادگی ‌های دانش‌آموزانبرای ورود به دوره راهنمایی تحصیلی.

4- پیشگیری از افت تحصیلی به وسیله ارتقای شناخت و بینش دانش‌آموزها.

راهنمای ورود به دوره راهنمایی تحصیلی
مؤلفان: ابراهیم اصلانی، دکتر مرتضی مجدفر، دکترلیلا سلیقه‌دار
نشر امرود
قیمت: 2000 تومان

کد خبر 90456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز