یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی نژاد با صدور حکمی محمدرضا رحیمی را به سمت معاون اول رییس جمهور منصوب کرد

متن حکم انتصاب معاون اول رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمدرضا رحیمی

سلام علیکم
به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شایستگی، تعهد، تجربه و توانمندی جنابعالی را به سمت «معاون اول رییس‌جمهور» برمی‌گزینم.

اینک که در آستانه دهه چهارم از حیات پربار جمهوری اسلامی، دوران جدیدی از زندگی پرافتخار ملت ایران آغاز شده است، به موازات مسئولیت‌های روزافزون انقلاب اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، دولت برآمده از رأی مردم شریف، آگاه و متعهد ایران، نقش و تکلیف سنگین‌تری برعهده گرفته است.

دولت، امروز باید عمیق‌تر،آگاه‌تر، پرنشاط‌تر و موثرتر از گذشته در همه عرصه‌ها حضوری عزت‌دار و الهام‌بخش داشته باشد و از منافع ملی و آرمانی نظام ولایی در بالاترین سطح صیانت نماید.

از جنابعالی انتظار می‌رود که در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی و از آن جمله گسترش عدالت، مهرورزی و خدمت‌رسانی در سراسر کشور، اداره امور محوله و مسئولیتی که در برابر اینجانب بر عهده دارید، مساعی لازم را به کار برده و از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی و به ویژه همکاری صاحبنظران، اندیشمندان و کارشناسان ارجمند حداکثر استفاده را به عمل آورید. توفیقات شما را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه خداوند سبحان مسألت دارم.

امورزیر به جنابعالی محول می‌گردد:

1- اداره جلسات هیأت وزیران در غیاب اینجانب
2- امضاء همه تصویب نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و تصمیمات هیأت وزیران
3- تنظیم تقاضاهای وزیران و دستگاه‌های اجرایی در مورد لوایح، تصویب‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها در هیأت وزیران و تعیین اولویت آنها و نیز کلیه مکاتبات مربوط به انتصاب‌هایی که طبق قانون باید به تصویب هیأت وزیران برسد.
4- ارجاع لوایح به کارگروه‌های دولت و پیگیری امور مرتبط با آنها

بدیهی است کلیه اقدامات و مکاتبات فوق را برای اطلاع اینجانب ارسال خواهید نمود.
یک بار دیگر از خدمات و تلاش‌های ارزنده جناب آقای دکتر داودی تشکر و قدردانی می‌کنم.

                                                                               محمود احمدی‌نژاد

گفتنی است؛ محمد رضا رحیمی پیش از این معاون حقوقی و امور مجلس رییس جمهور، رییس کل دیوان محاسبات کشور، سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس چهارم، مشاور رییس قوه قضاییه و استاندار کردستان بوده است.

کد خبر 90372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز