گروه سیاسی: 15 مرداد نخستین روز از فرصت 2هفته‌ای محمود احمدی‌نژاد برای ارائه پاکتی با مهر دفتر ریاست‌جمهوری به هیات‌رئیسه مجلس است

که در آن 21 نام پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های دولت دهم نوشته شده است.

این در حالی است که علی لاریجانی از تریبون رئیس مجلس شورای اسلامی، از روند رای اعتماد به وزیران پیشنهادی، با عنوان«اولین مواجهه مجلس با دولت جدید» یاد کرد و صریحا معیارهای مجلس در رای اعتماد به وزیران دولت دهم را گوشزد کرد.

اکنون برای مردم و رسانه‌ها مهم است که در کاغذی که احمدی‌نژاد برای ارسال به بهارستان امضا می‌کند، چه نام‌هایی برای نشستن بر صندلی‌های هیات وزیران پیشنهاد شده است و از سوی دیگر معاونت اول که بی‌نیاز از رای اعتماد مجلس انتخاب می‌شود، نصیب چه کسی خواهد شد.

جانشینان احتمالی مشایی

پس از کناره‌گیری رحیم‌مشایی از معاونت اول رئیس‌جمهوری، نام مجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ویژه احمدی‌نژاد، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در دولت نهم برای جانشینی رحیم‌مشایی شنیده شد اما شنیده‌های خبرنگار همشهری از ریاست‌جمهوری حاکی است، غلامحسین الهام وزیر دادگستری و محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی احمدی‌نژاد از هر گزینه دیگری به نشستن بر صندلی معاون اول رئیس‌جمهوری نزدیک‌ترند.

معرفی نشدم

اما در حالی که منابع آگاه از قطعی شدن معاونت اول رحیمی، معاون پارلمانی کنونی رئیس‌جمهوری خبر می‌دادند، رحیمی انتصاب خود به‌عنوان معاون ‌اول رئیس‌جمهوری را تکذیب کرد. معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهوری همچنین به ایرنا گفت: با افتخار هرچه تمام‌تر و بدون هراسی از ناجوانمردی‌ها، خود را سرباز دولت اسلامی دانسته و بدون توجه به عناوین، مقام‌ها و پست‌ها، خدمتگزاری به مردم را موجب افتخار خود می‌دانم.

حضور سعیدلو در تربیت‌بدنی

از سوی دیگر سیدجلال یحیی‌زاده، نماینده تفت و میبد و رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اعلام خبر رفتن علی‌آبادی از ریاست سازمان تربیت‌بدنی به ایلنا گفت: تا این لحظه حضور آقای علی‌سعید‌لو در سازمان تربیت‌بدنی قطعی است، البته آقای احمدی‌نژاد نشان داد که همواره در دقایق 90 ممکن است تصمیمات خود را تغییر دهد.

وی افزود: علی‌آبادی پس از رفتن از سازمان تربیت‌بدنی به‌عنوان یکی از وزرای احتمالی کابینه دهم به مجلس معرفی خواهد شد. سعیدلو در حالی به سازمان تربیت بدنی می‌رود که در گفت‌وگوی غیررسمی با خبرنگار مهر مبنی بر حضورش در پست معاونت اول گفته بود: روحیه بنده با معاونت اول سازگار نیست.

نخستین وزیر زن

همچنین مهر با انتشار برخی اخبار غیررسمی خبر داد که رفتن باقری‌لنکرانی از وزارت بهداشت قطعی است و قرار است مرضیه وحید دستجردی به‌عنوان نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران به وزارتخانه بهداشت برود. 

مسئولیت نمی‌خواهم

اما وزارت کشور که در 4سال گذشته 3 وزیر به خود دیده، از تغییر وزیر در آغاز کار کابینه دهم در امان نخواهد بود.

به گزارش مهر،  سیدصادق محصولی که پیش از این به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت دفاع نام برده می‌شد، پس از انجام مراسم تنفیذ خطاب به رئیس‌جمهوری گفته است که علاقه‌مند پذیرش هیچ مسئولیتی نیست و تنها می‌خواهد در کنار احمدی‌نژاد به وی کمک کند.

کد خبر 87167

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز