یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور به مناسبت هفتمین همایش مساجد که در محل سابق مجلس برگزار شد سخنانی ایراد کرد.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در سخنان خود با اشاره به دخالت‌های کشور انگلیس در حوادث اخیر پس از انتخابات خطاب به بدخواهان ملت گفت: ملت ایران 30 سال با بزرگواری و کرامت با شما برخورد کرده است اما اگر دست از دخالت‌هایتان بر ندارید چنان سیلی به بدخواهان خود خواهد زد که راه خانه‌شان را گم کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز دوره بیداری ملت‌های مسلمان جهان است. امروز دیگر کشورهای غربی حنایشان نزد دیگر ملت‌ها رنگی ندارد و آنها نیز باید بدانند ملت‌ها برسر جنایت هایی که آنها کرده اند تسویه حساب خواهند کرد و آنها را به رسوایی خواهند کشاند.

وی افزود: برخی کشورهای قدرتمند از جمله آمریکا و انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کردند و کودکان و زنان بیگناه را در بمبارانهایشان از بین بردند به جایی رسیدند که در جلساتشان برای پیشبرد اهداف و سلطه خود روی نقشه خط می‌کشیدند این خط کشیدن به آن معناست که اگر انسانهایی در آن منطقه کشته شد مهم نیست.

احمدی نژاد با طرح این پرسش که امروز آمریکا و همدستانش در افغانستان چه می‌خواهند گفت: آنها به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه ما هجوم آورده‌اند ولی امروز می‌بینیم بعد از گذشت 8 سال حاصل حضور آنها بی‌امنیتی است و مردم افغانستان یک روز خوش ندیده‌اند آنها را هر روز به بهانه‌های مختلف بمباران می‌کنند.

رئیس جمهور با طرح این سئوال که شما در افغانستان و عراق چه می‌خواهید؟ گفت: شما به بهانه سلاح‌های هسته‌ای به عراق هجوم آورده‌اید حال که صدام از بین رفته و شما نیز سلاح شیمیایی در این کشور پیدا نکردید دیگر دنبال چه هستید؟ البته ما می‌دانیم که شما برای چه آمده‌اید، آمدید برای تسلط به منطقه، آمدید تا انحراف را بین مردم منطقه رواج دهید.

وی با بیان اینکه اسلام یک حقیقت است، گفت: امروز یکی از مهمترین سئوالات این است که رژیم صهیونیستی در فلسطین چه می‌کند آیا برای آنها دعوت نامه فرستاده شده بود که خشن‌ترین و آدم‌کش‌ترین انسانها را بر مردم فلسطین حاکم کنند. چه کسی به شما اجازه داده با شعار تروریسم آدم کش‌ها را مجهز کنید؟ امروز برای دنیا روشن است که شما دنبال چه هستید. در دوره‌ای ملت‌ها در یک خواب عمیق و غفلت تاریخی فرو رفته بودند و شما فشارهای خود را آوردید و دست به جنایت ‌ایی زدید که در تاریخ سابقه ندارد.

احمدی نژاد افزود: آن آقایی که دم از تغییر می‌زند چه چیزی را می‌خواهد تغییر دهد و آن استعمار منهدم شده بسیار اشتباه کرد که در مسائل داخلی ایران به طور آشکار دخالت کرد.

رئیس جمهور با اشاره به آنچه دخالت‌های انگلیس در حوادث اخیر پس از انتخابات خواند ، گفت: برخی از سردمداران این کشور فکر کردند که با راه انداختن شبکه تلویزیونی فارسی زبان می‌توانند به اهدافشان در نظام جمهوری اسلامی برسند ولی آنها نظام و ولایتمداری ملت ایران را هنوز نشناخته‌اند.

وی گفت: شما بدانید که ملت ایران 30 سال بزرگواری کرده و با کرامت با شما برخورد کرده است هر جا که ندایی بر علیه ایران بلند شد شما پشت آن قرار گرفته‌اید و امروز نیز آشکارا در امور ملت ایران دخالت کرده‌اید. حال می‌خواهید این مسئله حل شود؟ بله ملت ایران این مسئله را حل خواهد کرد آن هم با چنان سیلی به بدخواهان خواهد زد که راه خانه‌شان را گم کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز دیگر ملت ایران شما را در معادلات خود به حساب نمی‌آورد شما باید پاسخ جنایت‌هایتان را در افغانستان و عراق را بدهید. شما باید حساب پس بدهید هر کسی که در این جنایت‌ها دست داشته است باید حساب پس دهد.

احمدی نژاد با بیان اینکه دست و پایی که امروز برخی کشورهای غربی می‌زند از روی اقتدار نیست، گفت: این کشورها امروز به آخر خط رسیده‌اند و این دست و پا زدن‌ها نشانه ضعف و اضمحلال آنهاست به طوریکه وقتی در استدلال‌ها کم می آورند بمب و هواپیماهایشان را نشان می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه دوره مادی گری به پایان رسیده است، گفت: بشریت از مرز ابرقدرت‌ها عبور کرده است و دیگر معادلات ابرقدرت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد چرا که این کشورها دیگر توان حل هیچ مشکلی را ندارند و از کارآیی افتاده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به فضل الهی دوران گرایش عمومی ملت‌ها به پاکی و عدالت و انسانهای صالح آغاز شده است البته سختی‌هایی نیز وجود دارد اما به فضل الهی نتیجه مبارزات پیروزی ملت‌ها و نابودی جبهه استکبار است.

احمدی نژاد تاکید کرد: متاسفانه برخی کشورهای اطراف ایران به نام اسلام در خدمت صهیونیست‌ها هستند و امکانات خود را در اختیار صهیونیستها قرار داده‌اند که امیدواریم آنها هم بیدار شوند و در کنار ملت‌ها قرار گیرند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نوری که از ایران تابیدن گرفته است دل ملت‌ها را روشن کرده است چرا که مقابله با غرب به سرعت به یک مقابله عمومی بشریت تبدیل شده است.

دکتر احمدی نژاد همچنین با اشاره به جایگاه مسجد در جوامع اسلامی به خصوص در جمهوری اسلامی ایران گفت: مسجد زیباترین و کاملترین پاسخ به نیازهای اجتماعی انسان و نیاز کمال جویی اوست.

وی افزود: مهمترین ماموریت انسان حرکت به سمت خداست. برای انجام این ماموریت و برای اینکه عالم را بشناسیم انسان باید ابتدا خود را بشناسد. خدا را بشناسد و راه را بشناسد. چرا که شناخت هر سه اینها مستلزم شناخت انسان کامل است. اگر کسی بخواهد انسان و ظرفیت‌های الهی را بشناسد راهی جز شناختن انسان کامل وجود ندارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسجد رکن حاکمیت اسلام در کره زمین است. مسجد کانون تعالی روحی و معنوی آحاد جامعه و کانون انسجام اسلامی و نظام ولایت حلقه اتصال به انسان کامل و امام است.

احمدی نژاد خطاب به حاضران گفت: مسئولیت امام جماعت فقط اقامه نماز جماعت و مدیریت مسجد نیست امام جماعت به عنوان یک مربی دلسوز و فداکار که می خواهد نور عدالت، اخلاق و برادری و عشق به ولایت را در محیط خود منتشر کند در تلاش است.

وی در پایان سخنان خود از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی یاد کرد که در راستای تحقق اهداف الهی گام برداشته است.

 پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت الاسلام حسین ابراهیمی رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد به ارائه گزارشی پرداخت. در این مراسم همچنین با تقدیم لوح تقدیر به تعدادی از خادمان و هیئت امنای مساجد تقدیر به عمل آمد. در هفتمین همایش مساجد با  تقدیم لوح تقدیراز تلاش‌های دکتر احمدی نژاد تجلیل به عمل آمد

کد خبر 87918

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز