چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای تنها 29 نفر در کشور به آنفلوانزای "آ" طی هفته اخیر از کاهش روند ابتلا به بیماری در کشور خبر داد .

و گفت: بدین ترتیب شمار مبتلایان به بیماری در کشور به 357 نفر رسیده و مورد جدیدی از فوت گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا دکتر محمد مهدی گویا روز چهارشنبه 18 شهریور ضمن اعلام این خبر درخصوص دلایل کاهش روند ابتلا به این بیماری در کشور اظهار داشت: با توجه به این که طی ماه گذشته سفر به حج عمره تا حدودی کنترل و متوقف شده است و همچنین تعداد مسافرتهای خارجی نیز کاهش داشته است، شاهد کاهش ابتلا به این بیماری طی هفته گذشته در کشور بوده‌ایم.

بنا بر این گزارش، در هفته اخیر تعداد موارد جدید ابتلا به این بیماری در کشور 29 نفر اعلام شده است در حالی که در هفته ماقبل آن تعداد مبتلایان 43 نفر بوده است و بدین ترتیب تاکنون شمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای H1N1)A) در کشور به 357 نفر رسیده است و مورد جدیدی از فوت گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها همچنین از توافق این وزارتخانه با شهرداری‌ در خصوص مقابله با این بیماری خبرداد و در تشریح آن گفت: طبق این توافق، مقرر شده است که یکسری برنامه‌های تبلیغاتی و آموزشی درخصوص راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در معابر عمومی، میادین، تقاطع‌های بزرگ شهر، سینماهای تحت پوشش شهرداری و همچنین در مراکز فرهنگی و خانه‌های سلامت به اجرا درآید.

دکتر گویا همچنین از آموزش تعداد 1000 نفر از پزشکان محله شهرداری در مناطق مختلف درخصوص راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری خبرداد و افزود: علاوه بر اقدامات مذکور مقرر شده است که پوسترهای آموزشی برای ایستگاهها و واگن‌های مترو و اتوبوسهای شهری نصب شود.

وی افزود: برای کنترل این بیماری در مکان‌های پرتردد از قبیل مترو، تمهیداتی به منظور کنترل دقیق واگن‌ها و ایستگاههای مترو در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها همچنین با اشاره به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت درخصوص بیماری آنفلوانزای H1N1)A) در کشور گفت: براساس این گزارش در منطقه مدیترانه شرقی افزایشی دو برابری در موارد ابتلا به این بیماری اعلام شده که از میان کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، عربستان سعودی، عمان و کویت بیشترین افزایش بیماری را داشته‌اند.

کد خبر 90103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز