سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان می‌گویند قطع سرفه نسبت به قطع تب دربیماران احتمالا نشانه بهتری از کاهش عدم سرایت ویروس آنفلوآنزای خوکی است

چرا که یک بررسی جدید نشان می‌دهد که ویروس بیماری تا چند روز پس از فروکش کردن بیماری، هنوز می‌تواند پخش شود.

به گزارش آسوشیتدپرس سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) تا به حال به افراد توصیه می‌کرد که  تا یک روز پس از قطع تب در خانه بمانند و به سر کار یا مدرسه نروند و از تماس با دیگران پرهیز کنند.

 اما این پژوهش جدید نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به آن باشد که این دوره احتیاطی، به خصوص در مورد بیمارانی که در خانه می‌مانند و خطر انتقال ویروس در آن به دیگران بیش از هر جایی دیگری است، طولانی‌‌تر باشد.

کارشناسان متعددی می‌گویند دوره واگیرداری آنفلوآنزای خوکی طولانی‌تر از آنفلوآنزای فصلی است.

گاستون دو سرس از موسسه بهداشت عمومی کبک در کانادا، سرپرست این پژوهش، گفت: "این بررسی نشان می‌دهد که ویروس آنفلوآنزای خوکی بیش از یکی دو روز، احتمالا حدود یک هفته مسری است."

او نتایج این پژوهش جدید روز دوشنبه (14 سپتامبر) 23 شهریور در کنفرانس جامعه میکروبیولوژی آمریکا ارائه کرد.

هنوز روشن نیست با توجه به این یافته‌های جدید،‌ آیا توصیه‌های قبلی سازمان CDC در مورد مدت ماندن بیماران درخانه تغییر خواهد کرد یا نه.

نانسی کاکس، رئیس بخش آنفلوآنزا در CDC می‌گوید به نظر نمی رسد در مورد ویروس آنفلوانزای خوکی که تا به حال عمدتا بیماری خفیفی ایجاد کرده است،‌ عدم حضور طولانی در مدرسه یا سر کار توجیهی داشته باشد.

او با توجه شیوع گسترده فعلی بیماری گفت: "تقریبا غیرممکن است مانع واردشدن ویروس به جاهایی مانند مدارس و دانشگاه‌ها شد."

 دکترها با بررسی ترشحات مخاطی می‌دانند که افراد مبتلا به آنفلوآنزای فصلی عادی برای چند روز پیش و پس از شروع علائم بیماری می‌توانند ویروس را پخش کنند.

 اولین نتایج چنین بررسی‌ها در مورد آنفلوآنزای خوکی تازه در حال منتشرشدن است، و این بررسی‌ها نشاندهنده دوره طولانی‌تر سرایت این ویروس جدید آنفلوآنزا است.

علائم آنفلوآنزای خوکی شامل تب، سرفه، گلودرد،‌ آبریزش و گرفتگی بینی، درد بدن،سردرد،‌ لرز و خستگی و گاهی اسهال و استفراغ است. کودکان کمسن ممکن است احساس خستگی کنند،‌ بازیگوشی‌شان را از دست بدهند، و به اندازه حالت طبیعی غذا نخورند.

توصیه CDC برای در خانه‌ماندن برای یک روز پس از قطع تب، در مورد افراد بستری بیمارستان‌ها صادق نیست. در این مورد بستری شدن برای هفت روز از هنگام شروع علائم، - یا تا زمانی که علائم برطرف شوند- هنوز توصیه می‌شود.

کد خبر 90574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز