همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت 11 سپتامبر (20 شهریور) اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد بستن مدارس در صورتی در ابتدای شیوع بیماری انجام شود، "بیشترین تاثیر" را در مقابل گسترش ویروس آنفلوآنزای خوکی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت دستورالعملی قطعی در مورد بستن یا نبستن مدارس را نمی‌دهد، اما می‌گوید‌ این اقدام می‌تواند در اوج پاندمی بیماری میزان تقاضاها برای مراقبت بهداشتی را تا 50 درصد کاهش دهد.

سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه می‌گوید زمان‌بندی بستن مدرسه اهمیت بسیار زیادی دارد.

 این بیانیه می‌گوید: "بررسی‌های الگوسازی نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس بیشترین مزیت را در هنگامی خواهد داشت که این کار در مراحل بسیار ابتدایی شیوع بیماری انجام شود،‌یه طور ایدئال قبل از اینکه یک درصد جمعیت به بیماری مبتلا شوند."

به گفته سازمان جهانی بهداشت مزیت عمده بستن مدارس در این مرحله کندکردن شیوع ویروس است. این اقدام به گفته این سازمان به خصوص هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که افزایش ناگهانی شمار بیمارانی که نیاز مراقبت بهداشتی دارند، ممکن است نظام مراقبت بهداشتی را به زانو درآورد.

این اقدام ممکن است همچنین برای کشورهایی که هنوز به واکسن یا داروهای مقابله با ویروس آنفلوآنزای آ دسترسی ندارند، زمان بخرد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، اما اگر در حین شیوع بیماری خیلی دیر بسته شوند،‌ اثر چندانی محدودکردن شیوع آنفلوآنزا نخواهد داشت.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید مقامات بهداشتی و مدارس باید در هنگام شیوع بیماری منافع این کار را سبک و سنگین کنند، زیرا این اقدام همچنین به هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بالقوه هنگفتی منجر می‌شود.

 به گفته سازمان جهانی بهداشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس می‌تواند به از دست رفتن 16 درصد نیروی کار بینجامد،‌ زیرا والدین در خانه می‌مانند تا از کودکان‌شان مراقبت کنند.

 از جمله این والدین دکترها و پرستارها هستند،‌ و بنابراین این اقدام می‌تواند به طور غیرعامدانه در هنگامی بیشترین نیاز مراقبت بهداشتی وجود دارد، به اختلال در ارائه خدمات بینجامد.

کد خبر 90197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز