چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشتن چین 8 سپتامبر (17 شهریور) اعلام کرد در صورتی که شیوع و آنفلوآنزای H1N1 مهار نشود، این کشور با وضعیت "وخیمی" روبرو خواهد شد.

 در همین حال ناظران بهداشتی در فرانسه می‌گویند شمار موارد بیماری در این کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که تا به حال اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاریی فرانسه این اخبار بدبینانه هنگامی انتشار می‌یابد که نیمکره شمالی خود را آماده رسیدن پاییز و زمستان می‌کند،‌ که کارشناسان معتقدند به موج دومی از پاندمی آنفلوآنزای آ خواهد انجامید.

به گفته وزیر بهداشت چین، چن ژو، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، قرار است از این هفته برنامه واکسیناسیون ملی خود را شروع کند، اما او پذیرفت که پکن با کارزار سختی را پیش رو دارد.
 چن گفت: "چین به برای پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای آ با موقعیتی بحرانی روبه‌رو است و شمار فعلی واکسن‌ها بسیار کمتر از نیاز برای جمعیتی 1.3 میلیارد نفری است."

چین هفته گذشته استفاده از یک واکسن تک‌دوزی تولید داخلی را مورد تایید قرار داد، و اعلام کرد که اولین کشور جهان است که یک برنامه همگانی تلقیح واکسن در مقابل ویروس H1N1 را به اجرا درمی‌آورد.

 چین تا به حال 5592 مورد بیماری آنفلوآنزا آ گزارش کرده است که 3852 نفر آنها بهبود پیدا کرده‌اند. تا بحال کسی از این بیماری در چین فوت نکرده است.

 وزیر بهداشت چین پس از مرحله اولیه شیوع بیماری که در نتیجه ورود خارجی‌های مبتلا به بیماری به این کشور بود، از افزایش سریع تعداد موارد محلی بیماری خبر داد. از ابتدای ماه سپتامبر (شهریور) تعداد خوشه‌های شیوع بیماری از 128 مورد در این کشور گذشته است.
 همچنین وزیر بهداشت چین از افزایش شمار موارد تاییدشده آنفلوآنزای آ در میان افراد مبتلا به علائم آنفلوآنزا خبر داد.

چن گفت سربازان، پلیس، کودکان و نوجوانان 5 تا 19 ساله، مبتلایان به بیماری قلبی و تنفسی،  کارکنان بهداشتی، کارکنان بخش‌ای قرنطینه و کارکنان بخش‌های راه‌آهن و هوانوردی در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

 در فرانسه   GROG ک سازمان پایش آنفلوآنزا که بر شمار موارد بیماری در مناطق مختلف این کشور نظارت دارد، اعلام کرد که شمار موارد بیمار در این کشور به طور تصاعدی در حال افزایش است- و بسیار بیشتر از ارقامی رسمی منتشرشده است. این سازمان می‌گوید که هر هفته تا 20000 مورد جدید بیماری در این کشور رخ می‌دهد.

این سازمان آمارش را بر مبنای تعمیم ارقام به دست آمده از  شبکه‌ای 5000 دکتر و متخصص اطفال که در نواحی مختلف فرانسه عفونت‌های حاد تنفسی را درمان می‌کنند، به دست آورده است.

در ٱمریکای لاتین، نیز مقامات اکوادور روز دوشنبه اعلام کردند رئیس تیم امنیت رئیس‌جمهور این کشور، رافائل کورئا،  به علت آنفلوآنزای خوکی درگذشته است. جان مورینو، ‌سرتیپ نیروی هوایی، از یک ماه پیش در بیمارستان بستری شده بود.

 دو رهبر دیگر آمریکای لاتین هم اخیرا به آنفلوآنزای خوکی دچار شده بودند: اسکار آریاس، رئیس‌جمهور کاستاریکا و آلوارو اوریبه، رئیس‌جمهور کلمبیا.

کد خبر 89999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز