چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین به زودی واکسن آنفلوآنزای خوکی تولید این کشور را به گفته سازندگانش تنها با یک دوز افراد را محافظت می‌کند،‌ را به تایید خواهد رساند

به گزارش آسوشیتدپرس بسیاری از مقامات بهداشتی در کشورهای دیگر جهان معتقدند که دو دوز واکسن برای کسب ایمنی در مقابل ویروس جدید H1N1 ضروری است، و منتظر نتایج کارآزمایی‌های بالینی بوسیله شرکت‌های داروسازی هستند تا دوز مناسب واکسن تعیین شود.

 اما سازمان دولتی غذا و داروی چین بر روی وب‌سایت خود این هفته اعلام کرد که در حال تایید کردن دو واکسن است که کارآزمایی‌های بالینی بر روی آنها ماه قبل تکمیل شده است و هیاتی متشکل از نفر از کارشناسان نتایج این بررسی‌ها را بازبینی کرده‌اند. به گفته این وب‌سایت چهار واکسن دیگر در روند بازبینی قرار دارند.

 دو شرکت واکسن‌ساز چینی، سینوواک بیوتک و شرکت مهندسی زیستی هوالان اعلام کردند کارآزمایی‌های بالینی آنها نشان‌دهنده تاثیربخشی واکسن تولیدی آنها در دوز واحد هنگام استفاده بر روی افراد سه تا 60 ساله بوده است.  بیش از 3000 نفر در این کارآزمایی‌های بالینی شرکت داشتند.

 شرکت سینوواک می‌گوید توانایی تولید سی‌میلیون دوز واکسن در سال را دارد و شرکت هوآلان اعلام کرده است که می‌تواند 160 میلیون دوز در سال تولید کرد.

ذخیره‌کردن واکسن آخرین اقدام چین در رویکرد قاطعانه‌اش برای مقابله با گسترش آنفلوآنزای خوکی در کشوری است که 1.3 میلیارد نفر جمعیت دارد،‌اما منابع پرشکی آن نسبتا محدود است. چین مسافرانی که احتمال تماس با افراد آلوده را داشته‌اند قرنطینه می‌کند و به مدارس دستور داده است دمای بدن دانش‌آموزان را اندازه بگیرند.

 وزیر بهداشت چین می‌گوید تا به حال 3700 مورد بیماری در سرزمین اصلی این کشور شناسایی شده است که هیچکدام مرگبار نبوده‌اند.

 چین می‌گوید هدفش این است که تا پایان سال میلادی جاری واکسن لازم برای 5 درصد جمعیت‌ش را در اختیار داشته باشد، و گرچه مقامات بهداشت طرح خود برای چگونگی واکسیناسیون را اعلام نکرده‌اند،‌ گفته می‌شود که کارکنان بخش بهداشت،‌کارکنان بخش‌های عمومی و دانش‌آموزان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

 کارشناسان بین‌المللی بهداشتی می‌گویند ویروس آنفلوآنزای خوکی آنچنانکه در ابتدا مورد نگرانی بود،‌ بیماری شدیدی ایجاد نکرده است. تا به حال دست کم 2185 نفر در جهان به علت این بیماری درگذشته‌اند،‌ اما اغلب موارد بیماری خفیف بوده و نیاز به درمان پیدا نکرده‌اند.

نگرانی عمده این است که تعداد موارد زیاد عفونت جدید در فصل سرد آینده به خصوص در کشورهای فقیرتر، باعث شود بیمارستان‌ها و مقامات بهداشتی در نتوانند از عهده مراقبت از بیماران و کنترل شیوع بیماری برآیند.

کد خبر 89426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز