همشهری آنلاین: انگلیس و فرانسه اولین محموله‌های واکسن آنفلوآنزای خوکی را روز پنج‌شنبه 27 آگوست (5 شهریور) دریافت کردند.

این دولت‌ها خود را آماده مقابله با موج دوم پاندمی آنفلوآنزای خوکی در زمستان نیمکره شمالی می‌‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت ماه‌هاست که به دولت‌ها هشدار می‌دهد آماده شیوع مجدد ویروس آنفلوآنزای آ (H1N1) در هنگام شروع فصل سرد در نیمکره شمالی باشند.

 دریافت اولین دوزهای واکسن آنفلوآنزای آ در این کشورها در حالی است که میلیون‌ها کودک دانش‌آموز در دوهفته آینده آماده رفتن به مدرسه می‌شوند، و نگرانی‌ها در مورد انتقال آسان ویروس میان همکلاسی‌ها برانگیخته شده است.

 در کره جنوبی، وزارت آموزش و پرورش  اعلام کرد که از هفته آینده هنگام شروع به کار مدارس، همه دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی روزانه  مورد اندازه‌گیری درجه حرارت بدن قرار می‌گیرند.

کشف اخیر شیوع ویروس آنفلوآنزای آ در مزارع پرورش بوقلمون در شیلی همچنین این نگرانی را برانگیخته است که آنفلوآنزای خوکی ممکن است با آنفلوآنزای پرندگان مخلوط شود و به به ویروس خطرناکتری بدل شود. این اولین مورد شیوع ویروس H1N1 در میان پرندگان است.

 مقامات بهداشتی انگلیس و فرانسه می گویند واکسن دریافتی پیش از توزیع در این کشورها در ماه اکتبر (مهر ماه) باید تاییدیه لازم را دریافت کند.

 کارشناسان اتحادیه اروپا می‌گویند زنان باردار، پرسنل پزشکی و افراد مبتلا به مشکلات بهداشتی زمینه‌ای باید پیش از بقیه افراد، واکسن دریافت کنند.

در انگلیس،‌ واکسن ابتدا بر روی گروه‌های در معرض خطر مانند مبتلایان به آسم و دیابت،‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. انگلیس در میان کشورهای اروپایی بیشترین میزان مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی را داشته است و 66 درصد افرادی که در انگلیس به این ویروس مبتلا شده اند، فوت کرده‌اند.

کد خبر 88881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز