همشهری آنلاین: مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که حدود 46 درصد مبتلایان به ویروس آنفلوانزای نوع A در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار داشته اند، گفت:

این گروه سنی انتقال دهنده سریع بیماری هستند. دکتر محمود سروش با عنوان این مطلب که در حال حاضر ویروس این بیماری به مرحله چرخش در آمده است، به مهر گفت: با توجه به ماندگاری ویروس آنفلوانزای A (انفلوانزای خوکی) به زائران شهرهای زیارتی کشور توصیه می ‌شود در اماکن متبرکه از سجاده شخصی برای نماز خواندن استفاده کنند.

کارشناسان بهداشت محیط معتقدند که حرکت ویروس آنفلوانزای نوع A در دنیا اغلب به وسیله سفرهای هوایی صورت می‌گیرد که این وضعیت باعث می‌شود بیمار موقع پرواز هیچ علامتی از بیماری نداشته باشد و دوره نهفتگی بیماری بعد از انجام سفر خودش را نشان دهد.

سروش با تاکید بر اینکه 95 درصد مبتلایان به ویروس آنفلوانزای نوع A نیاز به بستری ندارد، در عین حال تصریح کرد: ولی همین پنج درصد مبتلا نیز می‌توانند شرایط خطرناک همراه با مرگ و میر داشته باشند. 

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا دو سال آینده تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در دنیا به دو میلیارد نفر می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود این آمار در ایران بین 10 تا 24 میلیون مبتلا به این بیماری در دو سال آینده باشد.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت در خصوص وضعیت شیوع این بیماری در فصول پاییز و زمستان گفت: با توجه به اینکه آنفلوانزای پرندگان در فصل سرد سال حدود 60 درصد مرگ و میر به دنبال دارد در صورتی که این ویروس با ویروس نوع A ترکیب شود مشخص نیست چه عواقبی به دنبال خواهد داشت و میزان تلفات آن چقدر خواهد بود.

کد خبر 88639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز