گروه شهری: به‌منظور رفع مشکل پارک خودروها، احداث پارکینگ‌های همسطح و طبقاتی در محدوده خیابان ولیعصر در دستور کار شهرداری تهران قرارگرفت.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه یکی از دلایل یکطرفه کردن خیابان ولیعصر علاوه بر روان کردن ترافیک، ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است، گفت: گرچه از شهروندان می‌خواهیم تا حد امکان در محدوده خیابان ولیعصر از خودروی شخصی استفاده نکنند، با  این حال برای رفع مشکل پارک خودروها بررسی‌های لازم جهت  ایجاد پارکینگ نیز در دست انجام است. 

حسن آقایی با تاکید بر اینکه افرادی که قصد عبور از خیابان ولیعصر را دارند می‌توانند از خودروی شخصی و شهروندانی که قصد توقف در این مسیر را دارند بهتر است به‌دلیل محدودیت پارکینگ از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های این شیوه علاوه بر کاهش آلودگی هوا از طریق جایگزین شدن حمل‌ونقل عمومی به جای خودروهای شخصی، تلاش بیشتر برای تبدیل خیابان ولیعصر به محور گردشگری و تفریحی است.

وی اضافه کرد: امروزه در بسیاری از کلانشهرهای دنیا در خیابان‌های محدوده مرکزی شهر که نبض اقتصاد شهری در آن می‌زند، تردد خودرو ممنوع بوده و این خیابان‌ها به محلی برای پیاده روی شهروندان تبدیل شده‌اند.

آقایی خطاب به مالکان واحدهای تجاری واقع در خیابان ولیعصر گفت: درصورتی‌که این واحدها تخلیه و بارگیری کالاهای خود را از ساعت 10 شب تا 6 صبح روز بعد انجام دهند، علاوه بر اینکه کارشان سریع‌تر صورت می‌گیرد، شهروندان را نیز در طول روز با گره‌های ترافیکی مواجه نمی‌سازند.

وی تاکید کرد: همکاری شهروندان و همراهی کسبه می‌تواند به بهبود وضعیت کسب و کار در این محدوده منجر شود، ضمن اینکه با کاهش تردد خودروها به موازات افزایش حرکت شهروندان در این مسیر، بازار کسب و کار پررونق‌تر خواهد شد.

کد خبر 89763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز