همشهری آنلاین: اولین پارکینگ طبقاتی مکانیزه به منظور افزایش ظرفیت پارک خودروها با استفاده بهینه از فضاهای موجود در شمال تهران نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، صفر علی قاضیان، مسئول واحد مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی شهرداری این منطقه اظهار داشت: پارکینگ کشویی - طبقاتی مکانیزه در زمینی به ابعاد 5/5 در 5/7 مترمربع در خیابان ولیعصر (عج) - باغ فردوس با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و در حال حاضر ظرفیت پارک 6 خودرو را دارد و می‌تواند در 6 طبقه و 8 ردیف با ظرفیت هر سازه 43 خوردو ارتقا یابد.

وی پارکینگ احداث شده را نمونه‌‌ای برای آشنایی شهروندان با تکنولوژی‌های جدید شهری دانست که با هزینه و فضای کم ابعاد بزرگتر آن تعداد بیشتری از خودروها را می‌تواند در خود جای دهد.

مسئول واحد مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی افزود: این پارکینگ دارای 2 لایه است شامل لایه بالابر و لایه لغزنده یا کشویی که این دو لایه با حرکت‌های عمودی - افقی خود ماشین‌ها را در پاکت‌ها پارک و جابه‌جا می‌کند و از سیستم کنترل، اطفاء حریق، سنسورهای الکترونیکی و مدار بسته و .... برخوردار است.

قاضیان تصریح کرد: احداث 612 واحد پارک خودرو مکانیزه نیز در سه راه دزاشیب و شمال میدان تجریش از دیگر برنامه‌های این طرح است که با حضور سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی به‌زودی مراحل نصب آن انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل گران بودن زمین در منطقه سعی شده پروژه‌های مذکور به صورت طبقاتی اجرا شود و در ازای هر یک مترمربع یک خودرو امکان پارک داشته باشد.

مسئول واحد مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها گفت: توسعه پارکینگ‌های طبقاتی در برنامه جامع این منطقه است و در حال حاضر در حد فاصل دو میدان قدس و تجریش 4 هزار و 200 پارکینگ نیاز است که با اجرای طرح‌های فوق تا حدودی این کمبودها جبران می‌شود.

وی از صاحبان املاک بالای یک هزار مترمربع دعوت کرد برای احداث مجموعه‌های بزرگ تجاری - اداری و پارکینگ طبقاتی با شهرداری مشارکت و همکاری کنند تا سرانه‌های خدماتی، رفاهی منطقه افزایش یابد.

کد خبر 93957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز