مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: با شناسایی 100 زمین بلااستفاده برای ایجاد پارکینگ، 10‌هزار فضای پارک جدید در شهر تهران احداث می‌شود.

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح تبدیل زمین‌های خالی و بدون استفاده به پارکینگ عمومی با جدیت در حال پیگیری است، گفت: حدود 100 قطعه زمین خالی و بدون استفاده در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برای تبدیل شدن به پارکینگ عمومی شناسایی شده‌اند.

به گفته فضل‌الله اسلامی، با تبدیل زمین‌های خالی و بلااستفاده به پارکینگ عمومی پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار فضای پارک خودرو در تهران ایجاد شود. وی ادامه داد: از نظر ترافیکی نیز تبدیل شدن این زمین‌ها به پارکینگ در محدوده‌هایی صورت خواهد گرفت که نیازباشد، مانند نواحی که به سبب پارک حاشیه‌ای تردد به‌صورت روان صورت نمی‌گیرد.

اسلامی گفت: درآمد اصلی تبدیل این زمین‌ها به پارکینگ عمومی به صاحبان آن اختصاص می‌یابد اما هزینه‌های پارک خودرو در این پارکینگ‌ها باید کاملا براساس تعرفه‌های شهرداری و مطابق با مقررات باشد.اسلامی تصریح کرد: زمین‌های خالی و بلااستفاده اغلب مشکلات متعددی را برای ساکنین محلات ایجاد می‌کنند چنانچه در بسیاری از مواقع این زمین‌ها محل تجمع زباله، حضور معتادان، بی‌خانمان‌ها و... می‌شود که با تبدیل آنها به پارکینگ عمومی ضمن ایجاد فضاهای پارک جدید، این مشکلات نیز رفع می‌شود.

کد خبر 95598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز