سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا که از انتخاب سردار احمد وحیدی، انتقاد کرده است، گفت:

مایه تعجب است که انتخاب وزیر دفاع مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبر، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه گفت: این رفتار نشانه بی‌اعتقادی آمریکا به دموکراسی در سایر کشورهاست.

قشقاوی افزود: آن‌ها دموکراسی را فقط برای خود می‌خواهند و رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سردار وحیدی حاکی از انزوای سیاست‌های آمریکا در ایران و بی‌ارزش بودن مواضع و سیاست‌های آنان نزد مردم ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: صهیونیزم جهانی و برخی مسئولان دولت آرژانتین می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند اما بعد از گذشت بیش از پانزده سال نتوانسته‌اند یک دلیل قانع کننده و محکمه پسند مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در قضیه "امیا" ارائه دهند.

قشقاوی افزود: با اینکه آن‌ها علاوه بر سردار وحیدی، بعضی دیگر از مسئولین بلندپایه جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد اتهام قرار داده‌اند، ولی این احکام آنقدر بی‌اساس بود که هیچ حقوقدان منصفی آن را نپذیرفت و بر سیاسی بودن آن اذعان شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: مواضع اخیر رژیم صهیونیستی یکی از تاکتیک‌های جنگ روانی است که با هدایت صهیونیزم برای انحراف افکار عمومی صورت می‌گیرد و ما از موضع‌ گیری آمریکا در این پرونده متاسفیم و فکر می‌کنیم آمریکا بهتر است در دام فریب صهیونیزم جهانی که سردمدار تروریسم است قرار نگیرد.

قشقاوی افزود: آمریکا به جای اینکه به مواضع دموکراتیک و رسمی جمهوری اسلامی ایران و رای اکثریت قاطع نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی احترام بگذارد، اتهامات موجود در پرونده‌ای را مورد استناد قرار داده است که اساسا به دلیل وجود فساد در روند تحقیقات آن از جمله پرداخت رشوه 400 هزار دلاری به متهمان پرونده از طرف قاضی، از هیچ نوع وجاهت حقوقی و قضائی برخوردار نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: از دولت آمریکا انتظار می‌رود که اشتباهات دولت‌های گذشته را تکرار نکند.

قشقاوی افزود: اتخاذ اینگونه موضع گیری‌ها نه تنها کمکی به حل مشکلات آمریکا در خاورمیانه نخواهد کرد بلکه تشدید انزجار و نفرت مردم از حکومت جدید آمریکا را به دنبال خواهد داشت و ما به دولت آمریکا توصیه می‌نماییم به خواست ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی احترام بگذارد و نسبت به اصلاح مواضع خود اقدام کند.

کد خبر 89702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز