گروه سیاسی: سخنگوی وزارت خارجه با اعتراض به روند یهودی سازی در مسجدالاقصی و بیت‌المقدس خواستار واکنش قاطع و حساسیت بیشتر سازمان های بین‌المللی، سازمان کنفرانس اسلامی، کمیته قدس و کشورهای مسلمان نسبت به این موضوع شد.

حسن قشقاوی صبح دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران همچنین از تعویق رای گیری در سازمان ملل درباره گزارش گلدستون ابراز تاسف کرد و افزود: عرصه‌ جنگ غزه به دلیل حضور فعال رسانه‌ها عرصه‌ روشنی بود.

همه از به‌کاربردن سلاح‌های غیرمتعارف آگاه شدند، بنابراین پیش از آنکه نهادی مثل شورای امنیت بخواهد این گزارش را از دستور کار حذف کند، افکار عمومی شکل گرفته بود.

تاکید 20 باره

قشقاوی در ادامه نشست خبری اش در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت: همانگونه که آقای البرادعی نیز بدان اشاره کرد در برنامه هسته ای ایران انحرافی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران توسط مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  20بار مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: اینگونه گزارش های جعلی ارزشی ندارد و فرضیات نیز ارزش و استاندارد برای آژانس در ارزیابی فعالیت‌های شفاف هسته‌ای ایران محسوب نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به  نشست 19 اکتبر ایران، روسیه، آمریکا و فرانسه برای مذاکره تحویل سوخت 20 درصد غنی شده به ایران اظهار داشت: این موضوع طبق مقررات و برای تداوم فعالیت رآکتور تهران به صورت شفاف پیگیری می‌شود. البته درخواست ایران قطع نظر از اینکه ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده دارد یا ندارد مطرح شده است. در نشست آینده مکانیسم و جزئیات تحویل سوخت غنی شده انجام می‌شود.

سرنوشت زائر

قشقاوی در پاسخ به سؤالی درخصوص شایعه پناهندگی یکی از کارکنان تاسیسات هسته‌ای قم به عربستان سعودی نیز گفت: نشریه الشرق‌الاوسط گزارشی درباره اظهارات آقای متکی مبنی بر ربوده‌شدن چند شهروند ایرانی منتشر کرده بود که این گزارش توأم با تحریف بود.

آقای متکی هیچ اشاره‌ای به شغل و کار ایرانیانی که سرنوشت‌شان در کشورهای دیگر نامعلوم است نکرد. وی ادامه داد: شهرام امیری برای انجام سفر عمره مفرده به عربستان سفر کرده و در این کشور ناپدید شده است.

ما پیگیر سرنوشت وی هستیم. خانواده امیری هم به شدت پیگیر هستند و مسئولیت عربستان در مورد سرنوشت آقای امیری پابرجاست.

کد خبر 92137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز