همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه درباره دیدار منوچهر متکی با مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها توضیحاتی ارائه داد

حسن قشقاوی در پاسخ به سوءال خبرنگاری مبنی بر جزئیات دیدار صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در اجلاس‌های بین‌المللی فرصت‌های گفت‌وگوهای حاشیه‌ای مقامات مختلف کشورهای جهان با وزرای خارجه کشورهای یک امر طبیعی است. دیدار آقای صائب عریقات با منوچهر متکی نیز در این چارچوب است.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این دیدار عریقات خواستار مساعدت ایران برای وحدت فتح و حماس شد که وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت گروه‌های فلسطینی را یک راهبرد دائمی دولت جمهوری اسلامی ایران در تحقق آرمان‌های بزرگ مردم فلسطین قلمداد کرده است.

قشقاوی خاطر نشان ساخت: از جمله دیگر گفت‌وگوهای حاشیه‌ای این جلاس، دیدار منوچهر متکی وزیر خارجه کشورمان و ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین بوده است که در آن بر تلاش جمهوری اسلامی ایران بر وحدت گروه‌های فلسطینی برای تحقق آرمان‌های بزرگ خویش تاکید شده است.

قشقاوی همچنان گفت: اینگونه دیدارها که خارج از چارچوب ملاقات‌های رسمی و تنظیم شده قبلی است مسبوق به سابقه بوده و دو سال قبل نیز در حاشیه اجلاس ریاض، دیدارهایی بین وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه و محمود عباس به طور مشترک برگزار شده است که همگی در چارچوب مساعی جمهوری اسلامی ایران به منظور تسریع روند وحدت گروه‌های فلسطینی بوده است

کد خبر 85935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز