یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

کریم اعظمی: جمعه‌شب به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در منزل یکی از دوستان امیر قلعه‌نویی و به میزبانی این مربی، مراسمی برگزار شد که در حاشیه این مراسم علی دایی و امیر قلعه‌نویی آشتی کردند.

 در حاشیه مراسمی که جمعه‌شب گذشته در منزل یکی از دوستان نزدیک امیر قلعه‌نویی برگزار شد، علی دایی سرمربی سابق تیم ملی با سرمربی سپاهان اصفهان روبه‌رو شد و دو نفر با در آغوش گرفتن یکدیگر، کدورت‌ها را کنار گذاشتند.

البته آنها سال گذشته در بین دو نیمه بازی استقلالبرق شیراز در ورزشگاه آزادی نیز با هم روبوسی و به اصطلاح آشتی کردند اما ظاهرا آن آشتی‌کنان صرفا برای دلخوشی بانیان آن مراسم انجام شده بود. دایی و قلعه‌نویی در آخرین روزهای حضور دایی روی نیمکت تیم ملی با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند که برخورد صمیمانه شب گذشته این دو نفر به معنای پایان اختلافات بود.

شروع اختلافات دایی و قلعه‌نویی

شاید نقطه شروع اختلاف میان علی دایی و امیر قلعه‌نویی، آنجایی بود که قلعه‌نویی پس از رسیدن به سمت سرمربیگری تیم ملی در اقدامی قابل‌پیش‌بینی مهاجمی را کنار گذاشت که اتفاقا مورد انتقاد شدید رسانه‌ها قرار گرفته بود. اما بعدها اختلاف این دو نفر شدیدتر هم شد. وقتی به دنبال ناکامی قلعه‌نویی با تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا وی از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد تا علی دایی جانشین وی شود. شاید این طنز تلخی بود برای امیر قلعه‌نویی که همواره تیم ملی را بی‌نیاز از مهاجمی چون علی دایی می‌خواند.

اما اختلافات وقتی جدی‌تر شد که قلعه‌نویی به عنوان سرمربی استقلال در مقام انتقاد از برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی برآمد و آن را آسیبی جدی برای باشگاه‌ها دانست. سرمربی وقت تیم ملی نیز در مقام پاسخگویی به اظهارات قلعه‌نویی برآمد و البته درباره استقلال نیز به نکاتی اشاره کرد که خشم قلعه‌نویی را برانگیخت. اختلافات همچنان ادامه داشت.

درست از روزی که علی دایی شروع به انتقاد علیه امیر قلعه‌نویی کرد، می‌شد حدس زد که سرمربی تیم ملی با پاسخ تند قلعه‌نویی روبه‌رو خواهد شد اما این انتظار تا روز بازی سایپا و مس کرمان طول کشید تا اینکه مس توانست سایپا را شکست بدهد. در آن روز قلعه‌نویی با چهره یک قهرمان روبه‌روی خبرنگاران قرار گرفت و با اعتماد به نفس بالایی گفت: « جوابش را در زمین بازی دادم.»

با این حال همه می‌دانستند که اختلاف این دو خیلی زود دوباره بالا می‌گیرد. پس از سرمربیگری علی دایی در تیم ملی جدال این دو مربی ادامه یافت. سکانس دوم انتقاد دایی از قلعه‌نویی جایی زده شد که دایی پیش از حضور در جلسه با علی‌آبادی روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت و گفت: «در زمان قبل وقتی تیم ملی به جام ملت‌های مالزی رفت آقایان 850 هزار دلار با خودشان برده بودند تا به بازیکنان تیم ملی بدهند اما الان بی‌پولی‌شان به ما رسیده است. البته شاید آن موقع تیم‌شان بهتر از حالا بوده است.» از حرف‌های دایی، کاملا کنایه به قلعه‌نویی برداشت می‌شد و دقیقاً به خاطر همین مسئله هم بود که قلعه‌نویی وی را دعوت به سکوت کرد و از او خواست که ذهنش را بر روی بازی‌های تیم ملی متمرکز کند؛ «بهتر است دایی به جای پرداختن به این موارد به مسائل فنی تیم ملی فکر کند.»

قلعه‌نویی: کدورتی نداشتیم  

امیر قلعه‌نویی در حالی همه اختلافات گذشته را تکذیب می‌کند که البته در واکنش به کنار گذاشته شدن از تیم ملی  شرایط خود و علی دایی را متفاوت می‌داند.

  • آقای قلعه‌نویی، برخی رسانه‌ها از آشتی‌کنان شما با علی‌دایی خبر داده‌اند.

ما اصلا اختلافی با یکدیگر نداشتیم. ما در مراسم جشن تولد امام حسن مجتبی(ع) با یکدیگر روبه‌رو شدیم و من بابت این ملاقات خوشحالم. خب به غیر از من و دایی دیگر شخصیت‌های فوتبالی نیز حضور داشتند.

  • اما اختلافات شما و دایی بر هیچکس پوشیده نبود. قبول ندارید؟

اولا هیچ اختلافی نداشتیم. من و دایی در سه دوره در تیم ملی با یکدیگر همبازی بودیم. ما رفاقت دیرینه‌ای داریم. شاید بعضی وقت‌ها یک مشکلاتی بین ما به وجود آمد که البته از دیدگاه رسانه‌ها اختلاف بود نه از نظر من.

  • شما اختلاف با دایی را تکذیب می‌کنید؟

هرکسی ممکن است اختلاف‌نظرهایی با شخصی دیگر داشته باشد اما تمام این مسائل به زمانی برمی‌گشت که دایی سرمربی تیم ملی بود. من انتقاداتی را مطرح می‌کردم که فوتبالی بود، همین.

  • به نظر می‌رسد واقعا اختلافات شما با دایی پایان گرفته است. دیدگاه شما درباره دایی چیست؟

ببینید، دایی احتیاجی به تایید من ندارد. نیازی هم به حمایت من ندارد. اما من تنها کسی بودم که وقتی آقایان دایی را از تیم ملی کنار گذاشتند و البته خیلی‌ها سکوت کرده بودند این اقدام را غیرحرفه‌ای دانستم و گفتم آنها اشتباه کردند که دایی را از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشتند.

  • شما چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارید؟

دایی با امثال من فرق می‌کند. چون او چهره‌ای بین‌المللی دارد و ما در مقابل این چهره خیلی ضعیف هستیم.

  • این حرف‌ها در نوع خود بی‌سابقه است. نه؟

ما دایی را سوزاندیم. تاکید می‌کنم که انتقاد کردن با سوزاندن فرق می‌کند. کنار گذاشتن دایی اشتباه بود. اشتباهی بزرگ که من راجع به آن واکنش نشان دادم.

  • قبول دارید که شما دو نفر به یک شکل کنار گذاشته شدید؟

با همه احترامی که برای آقای دایی قائل هستم باید بگویم که شرایط ما با هم فرق می‌کرد. من را وقتی کنار گذاشتند که تیم ملی 4 روز روی هوا بود.20 هزار کیلومتر را طی کرده بود  اما 4 امتیاز گرفت و به عنوان تیم اول به جام ملت‌های آسیا صعود کرد. در زمان ما فدراسیون رئیس نداشت و چالش دو گروه سیاسی باعث شد که ما هزینه دعواها شویم. اما در زمان دایی این مسائل نبود.

کد خبر 89663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز