محمدجواد پاینده: چالش قلعه‌نویی و دایی ریشه در اتفاقات سال‌های اخیر دارد.

سرمربیان فعلی استقلال و تیم ملی هیچ وقت ارتباط خوبی با یکدیگر نداشته‌اند اما در هفته‌های ابتدایی فصل و به دلیل تداخل برنامه‌های تیم ملی با رقابت‌های لیگ برتر، این اختلاف به اوج رسیده است.

قلعه‌نویی اما در تقابل با دایی دیگر مربیان لیگ برتری را همراه با خودش می‌بیند. سرمربی استقلال با گذشت یک روز از کنفرانس مطبوعاتی دایی که طی آن به وضوح علیه قلعه‌نویی موضع‌گیری کرده بود در گفت‌وگو با همشهری  تمایلی به صحبت در این خصوص نداشت اما در ادامه با مرور اظهارات دایی گفت: «می‌گویند چون فلانی باخته اعتراض می‌کند، ذوالفقارنسب و قطبی که بازی‌های این هفته را برده‌اند چرا اعتراض می‌کنند؟‌ این آقا اصلاً منظور ما را نمی‌فهمد.»

  • اختلاف شما و دایی، سوژه اصلی رسانه‌ها در روزهای اخیر است.

من دیگر تمایلی به حرف زدن در این مورد ندارم. برخی مسائل را مطرح کردند و من هم جواب دادم. دیگر لازم نیست به این‌موضوع ادامه بدهیم.

  • غیبت دو بازیکن حقیقتاً در شکست استقلال تاثیر داشت؟

ما 3 بازیکن خودمان را در اختیار نداشتیم. روانخواه مصدوم شد، دو بازیکن هم در اختیار تیم ملی بودند. 30 درصد از ترکیب تیم ما در طول چند روز تغییر کرد. طبیعتاً برای تیم مشکل ایجاد می‌شود. بعد هم ایشان می‌خواهد ذهن مردم را منحرف کند. دروغ می‌گویند. اصلاً چرا بازیکنان ما را برای بازی فینال جام حذفی  ندادند؟ موضوع چیز دیگری است. من می‌گویم اگر بود و نبود یک بازیکن تاثیر ندارد، نکونام را در یک بازی حساس تیم ملی بازی ندهند. نکونام در تیم ملی تاثیر ندارد؟‌ کریستیانو رونالدو در تیم خودش تاثیر ندارد؟

  • شما فکر می‌کنید تعامل تیم ملی و باشگاه‌ها باید به چه شکل باشد؟

ما هم سرمربی تیم ملی بودیم اما اینطور رفتار نمی‌کردیم. زنگ می‌زدیم به مربیان تیم‌ها، ‌هماهنگ می‌کردیم. با هم همکاری و تعامل داشتیم. این همکاری باید وجود داشته باشد. در 3 تورنمنت شرکت کردیم در حالی که تیم ملی هیچ تمرینی نداشت. بدون تمرینات گروهی می‌رفتیم و در همان جا چند جلسه کنار هم کار می‌کردیم.

  • گفته می‌شود شما با شخص دایی مشکل دارید.

اگر اینطور بود چرا در این مدت از تیم ملی و مربیانش حمایت کردم؟‌ من به دایی کاری ندارم اما از تیم ملی کشورم در این مدت حمایت کردم. موضوع مشکل شخصی نیست. این شرایط واقعاً برای باشگاه‌ها سخت است. بازیکن به باشگاه تعلق دارد، از باشگاه حقوق می‌گیرد و باید در خدمت تیم خودش باشد.

  • امکان حضور در این رقابت‌ها بدون استفاده از بازیکنان تیم‌های باشگاهی وجود داشت؟

من می‌گویم اگر از بازیکن استفاده می‌کنند بعد از بازی، بازیکن را در اختیار باشگاه قرار بدهند. از جهتی بازی‌های غرب آسیا و دیدار با تیم‌های سوم و چهارم کشورهای قطر و سوریه که این حرف‌ها را ندارد. این قطری که دیدید تیم سوم و چهارم قطر بود که آمد گل‌باران شد. اینها با تیم جوانان و امید خودشان می‌آیند، تجربه کسب می‌کنند و می‌روند. بعد در مقدماتی المپیک موفق می‌شوند. تیم جوانان ما باید خاک بخورد و با تیم اصلی در این مسابقات شرکت کنیم. می‌رویم به همه 4، 5 گل می‌زنیم. در این تورنمنت نیاز به استفاده از بازیکنان بزرگسال نبود.می‌شد با تیم های پایه در چنین مسابقاتی شرکت کرد. دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات که با تیم های اصلی خودشان نیامدند.

  • گفته می‌شود شما و آقای قطبی با هم علیه دایی ائتلاف کرده‌اید.

کدام ائتلاف؟‌ می‌گویند چون فلانی باخته اعتراض می‌کند. ذوالفقارنسب و قطبی که بازی‌های این هفته را برده‌اند چرا اعتراض می‌کنند؟ ‌این آقا اصلاً منظور ما را نمی‌فهمد. متوجه نمی‌شود چه می‌گوییم. نمی‌تواند موضوع را درک کند. مربیانی که تیم‌های‌شان پیروز شده چرا باید اعتراض کنند؟ ‌حتماً کارشان ایراد دارد که همه اعتراض می‌کنند.

  • بازی‌های سایپا و سپاهان به دلیل تعداد ملی‌پوشان این دو تیم لغو شد. شما هم ترجیح می‌دادید بازی استقلال با افزایش تعداد ملی‌پوشان لغو شود؟

محدوده انتخاب بازیکن تیم ملی به من ربطی ندارد. سرمربی تیم ملی در این مورد اختیار داردکه هر‌کس را می‌خواهد دعوت کند  اما برای من سئوال است چطور جباری در همه اردوهای تیم ملی حاضر است اما این بار دعوت نمی‌شود و طالب‌لو که هیچ وقت دعوت نمی‌شد، درست در همین زمان برای تیم ملی بازی می‌کند. معلوم است که این وسط برخی مسائل وجود دارد.

  • شرایط استقلال را پس از شکست در بازی دوم  چطور می‌بینید؟

من تیمی را تحویل گرفتم که فصل گذشته در جدول سیزدهم شد. طبیعتا مشکلاتی وجود داشت اما حالا شرایط خیلی خوب است.

به نظر من تیم ما خیلی خوب بازی کرد و تنها مشکل این بود که توپ وارد دروازه نمی‌شد. ما حتی از بازی اول هم بهتر بازی کردیم و  موقعیت های فراوانی به دست آوردیم.

توپ های آخر را از دست دادیم و حریف از تک موقعیت خودش استفاده کرد. فکر می کنم خیلی بدشانس بودیم. خود من با توجه به این مسابقه به قهرمانی تیم خیلی امیدوار شدم. اگر از فرصت های خودمان به خوبی استفاده می‌کردیم قطعا نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما من قبول دارم مشکلاتی در خط حمله داریم و فرصت‌های زیادی را از دست دادیم البته ساختار هجومی و دفاعی تیم بسیار خوب است و من از بازیکنان خودم کاملا راضی هستم .در هفته های آینده شرایط بهتر می شود.

  • در خصوص ترکیب استقلال و همین طور آرایش 2-5-3 شما انتقادات زیادی مطرح می‌شود.

من از شما می‌پرسم؛ پرافتخارترین مربی لیگ برتر چه کسی است؟ من با همین سیستم یک قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی در لیگ برتر داشتم.در جام حذفی هم دو بار به عنوان قهرمانی رسیده ام.

وقتی تیم می‌بازد به راه رفتن ما هم ایراد می‌گیرند، اما اگر نتایج خوب باشد این مسائل دیگر مطرح نمی‌شود. سیستم ما مناسب است و بازیکنان هم در این آرایش خیلی خوب کار کردند.مطرح شدن این مسائل هم کاملا طبیعی است.

توپ های ما گل نشد و این بازی را باختیم اما مسئله ربطی به سیستم و اعداد ندارد. فوتبال ایران نتیجه گرا است. اگر نتیجه خوب باشد همه تعریف می کنند و  وقتی یک شکست به دست می آید به همه چیز ایراد می گیرند.

کد خبر 60514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز