سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

محمدجواد پاینده: قلعه‌نویی پس از شکست مقابل پگاه مدعی شد در قهرمانی استقلال تردیدی برایش باقی نمانده اما تساوی روز یکشنبه و از دست رفتن 5 امتیاز در 3 هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ احتمالاً نقطه آغاز تردیدهای سرمربی استقلال خواهد بود.

قلعه‌نویی از بازی خوب تیمش در هفته دوم به این نتیجه رسیده بود که استقلال مدعی نخست عنوان قهرمانی است و تنها بی‌دقتی مهاجمانش را عامل از دست رفتن فرصت‌ها و موقعیت‌های مناسب این تیم در بازی با پگاه دانسته بود اما استقلال هفته سوم در آستانه شکست مقابل سپاهان قرار داشت و در نهایت به یک تساوی خانگی رضایت داد تا در پایان 270 دقیقه تنها 4 امتیاز اندوخته باشد.

یکشنبه شب استقلال حساس‌ترین بازی هفته سوم را مقابل سپاهان برگزار کرد. اشتباهات متعدد مدافعان این تیم روند و نتیجه بازی را به سود تیم میهمان رقم زد. سپاهان به راحتی دروازه استقلال را گشود و در نیمه نخست صاحب فرصت‌های مناسب دیگری نیز برای گلزنی شد. دفاع 3 نفره استقلال که این روزها به چالش جدی قلعه‌نویی و برخی از کارشناسان و حتی رسانه‌ها تبدیل شده تحت تاثیر بازی سرعتی و هدفمند مهاجمان سپاهان قرار داشت.

استقلال اما در نیمه دوم چهره متفاوتی پیدا کرد و البته با همان شیوه هجومی مرسوم از کناره‌ها به دروازه حریف نزدیک شد. بی‌دقتی مهاجمان استقلال فرصت‌های زیادی را از این تیم گرفت اما بالاخره پیروز قربانی موفق به گلزنی و جبران نتیجه بازی شد. حالا استقلال 4 امتیازی با یک برد، یک مساوی و یک شکست امیدوار به جبران اختلاف امتیازات با دیگر تیم‌های مدعی بالای جدول است.

واکنش قلعه‌نویی

سرمربی استقلال از تساوی در بازی سوم لیگ راضی به نظر نمی‌رسید. او البته در بین دو نیمه شرایط تیمش را متحول ساخت و در نهایت موفق به فرار از یک شکست دیگر شد. قلعه‌نویی در رختکن استقلال برافروخته به نظر می‌رسید. او از عملکرد بازیکنانش در هنگام به ثمر رسیدن گل سپاهان انتقاد کرد. قلعه‌نویی خطاب به منتظری گفت: «آقاپژمان! شما باید توپ اول را دفع می‌کردی ولی ایستاده بودی و فقط نگاه می‌کردی». ادامه انتقادهای قلعه‌نویی به جباری رسید و او خطاب به ستاره شماره 8 استقلال گفت: «چرا در زمین راه می‌روی؟ تو به عنوان هافبک وسط باید دوندگی بیشتری داشته باشی.»

قلعه‌نویی از مهاجمان تیمش هم انتقاد کرد اما تلاش سرمربی استقلال برای حل مشکل گلزنی مهاجمان باز هم بی‌نتیجه ماند. او بعد از بازی گفت: «من قبول دارم که ما در خط حمله ضعف داریم و باید مشکل گلزنی را حل کنیم اما استقلال خوب بازی می‌کند و موقعیت‌های زیادی به دست می‌آورد.»

ظاهراً انتقادهای تند قلعه‌نویی در پایان بازی متوجه مجتبی جباری و حسین کاظمی بوده است. گویا سرمربی استقلال از کاظمی خواسته که فیلم بازی را ببیند و عملکرد خودش را در میانه زمین به‌خصوص میزان دوندگی‌اش را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دهد.

مشکلات خط حمله

استقلال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر از وجود 5 مهاجم سرشناس سود می‌برد که قرار است مشکلات گلزنی این تیم را حل کنند.

علیزاده، مجیدی و برهانی از فصل پیش ماندنی شده‌اند در حالی که عباسفرد و اکبرپور در این فصل به استقلال پیوسته‌اند. حضور این 5 بازیکن در استقلال هزینه‌های زیادی داشته است .

خط حمله یک میلیاردی استقلال  در طول 270 دقیقه نمایش ضعیفی داشته و هنوز موفق به گلزنی نشده است. استقلالی‌ها در این 3 مسابقه 3 گل به ثمر رساندند. امیرآبادی، جباری و پیروز قربانی گلزنان آبی‌پوشان در این بازی‌ها بوده‌اند و هنوز خط حمله این تیم توفیقی در گشودن دروازه حریفان نداشته است.

قلعه‌نویی و هواداران استقلال از جمع مهاجمان این تیم بیش از همه به درخشش سیاوش اکبرپور امید دارند اما این بازیکن هم مدعی است که فرصت گلزنی پیدا نکرده است. اکبرپور بعد از بازی با سپاهان گفت: «در این 3 بازی فقط یک موقعیت گل داشته‌ام که آن هم صددرصد نبوده است. اگر فرصت داشته باشم و گل نزنم آن وقت می‌توان از من انتقاد کرد ولی می‌دانم که به عنوان یک مهاجم وظیفه‌ام گلزنی است و باید هواداران استقلال را خوشحال کنم.»

آرش برهانی در بازی با پگاه ضعیف ظاهر شد، ‌از علیزاده هم انتقادات زیادی شده است اما قلعه‌نویی معتقد است این بازیکن یکی از بهترین‌های استقلال در این 3 بازی بوده و تاثیر خوبی در حملات تیم داشته است.

انتقاد از سیستم بازی

انتقاد از سیستم و سبک بازی استقلال ادامه دارد. قلعه‌نویی همچنان بر استفاده از آرایش 2-5-3 و دفاع 3 نفره تاکید می‌کند اما برخی از کارشناسان و خصوصاً رسانه‌ها اعتقاد دارند این سیستم حتی در فوتبال ایران هم منسوخ شده است.

استقلال در آرایش 2-5-3 با نفرات بیشتری در خط میانی حاضر می‌شود و با برتری در این منطقه سعی می‌کند از کناره‌ها، دروازه حریف را با توپ‌های بلند تهدید کند که این روش تا حدی سنتی به نظر می‌رسد.با این وجود سرمربی استقلال معتقد است نتایج تیم موجب مطرح شدن چنین مسائلی می‌شود. قلعه‌نویی در این خصوص به همشهری گفت: «وقتی تیم نتیجه نگیرد به راه رفتن ما هم ایراد می‌گیرند. سیستم و سبک بازی ما هیچ ایرادی ندارد. تیم خیلی خوب بازی می‌کند و برتر از حریف است فقط ضربه آخر را خوب نمی‌زنیم و از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم. من به نظر همه احترام می‌گذارم اما فکر می‌کنم مشکل ما این چیزها نیست.»

کد خبر 60950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز