دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

ناصر قراگزلو: «شما جوانید»؛ این جمله‌ای بود که سرمربی این فصل پگاه گیلان در یک برنامه تلویزیونی در بررسی عملکرد امیر قلعه‌نویی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بیان کرد و به شدت موجبات ناراحتی سرمربی تیم‌ملی را که در برنامه‌ای با حضور امیر حاج‌رضایی و بیژن ذوالفقارنسب حضور یافته بود، فراهم ساخت.

 برای امیر قلعه‌نویی شکست مقابل بیژن ذوالفقارنسب اتفاق بسیار تلخی بود در حالی که سرمربی استقلال هنوز انتقادات کارشناسان و خصوصا مربی امروز پگاه پس از جام ملت‌ها را فراموش نکرده است.

سرمربی استقلال خیلی دوست داشت که ذوالفقارنسب را شکست بدهد ولی برای او چنین اتفاقی نیفتاد و برعکس، قلعه‌نویی طعم اولین شکست در لیگ هشتم را در هفته دوم مقابل ذوالفقارنسب چشید. سرمربی پگاه که یکی از بهترین نتایج هفته دوم را به دست آورد در ابتدا در خصوص رویارویی با قلعه‌نویی و حساسیت‌هایی که در این دیدار وجود داشت.

به همشهری گفت: «باور کنید که من هیچ وقت به گذشته فکر نمی‌کنم و در این دیدار هم به هیچ عنوان به دنبال تسویه حساب شخصی نبودم. در آن برنامه هم انتقاد خاصی نداشتم و تند هم حرف نزدم، فقط گفتم که فرصت‌سوزی شد و امیر قلعه‌نویی باید 4 سال دیرتر به تیم‌ملی می‌آمد. البته اعتقاد دارم که او یک مربی خوب است و توان هدایت تیم‌های بزرگ را دارد.» ذوالفقارنسب به دیدار مقابل استقلال می‌پردازد: «استقلال در نیمه اول بهتر از ما بود و فرصت‌هایی برای گل‌زدن داشت که نتوانست از آنها استفاده کند.

در نیمه دوم تعویض‌هایی انجام دادیم و پگاه را با چهره‌ای تهاجمی راهی میدان کردیم. همیشه در هفته‌های اول تیم‌ها هماهنگ نیستند. به همین دلیل ما ترجیح دادیم در نیمه اول با احتیاط بازی کنیم چون شناخت دقیقی از استقلال نداشتیم. ما نیروی اصلی‌مان را در نیمه دوم به کار بردیم و توانستیم با شناخت از تاکتیک حریف بر بازی مسلط شویم. هرچند که در نیمه اول خوب نبودیم ولی پگاه در مجموع استحقاق کسب این پیروزی را داشت و من از بازیکنان و همچنین تماشاگران تیم که 90دقیقه پگاه را تشویق کردند، تشکر می‌کنم.»

سرمربی پگاه در مورد استقلال می‌گوید: «آنها نسبت به سال گذشته بسیار منظم‌تر و سرحال‌تر بازی می‌کنند و فکر می‌کنم که در هفته‌های آینده روند بهتری خواهند داشت. همیشه فراز و نشیب در مسابقات وجود دارد ولی شکست مقابل پگاه یک شوک مثبت به استقلال بود تا در هفته‌های آینده نمایش بهتری داشته باشد. استقلال تیم ضعیفی نیست و مطمئناً با به دست آوردن هماهنگی بیشتر در هفته‌های آینده بهتر خواهد شد.»

مربی باتجربه فوتبال کشورمان در ادامه از ضعف‌های استقلال می‌گوید: «آنالیز دقیقی از تیم استقلال انجام دادیم و به خوبی می‌دانستیم که استقلال در عمق دفاع با مشکل مواجه است. به همین دلیل نیز عمق دفاع استقلال را نشانه رفتیم و از همان جا به استقلال ضربه زدیم.»

ذوالفقارنسب با وجود شروع خوب تیمش و کسب 4 امتیاز از دو بازی مقام خاصی را برای تیمش در پایان نیم‌فصل یا پایان لیگ متصور نیست. سرمربی پگاه در این مورد می‌گوید: «پیش‌بینی مقام خاصی در پایان فصل یا پایان نیم‌فصل برای یک تیم کار درستی نیست. فکر می‌کنم سقف تعیین کردن یا خط‌کش گذاشتن و اندازه گرفتن نه برای پگاه بلکه برای سایر تیم‌ها نیز کار چندان درستی نباشد. »

ذوالفقارنسب در پاسخ به این موضوع که قلعه‌نویی دلیل باخت تیمش را غیبت کاظمی و طالب‌لو دانسته بود می‌گوید: «به هرحال دو بازیکنی که سرمربی استقلال از آنها نام برده بازیکنان بسیار مؤثری هستند اما در مورد سایر مسائلی که صحبت کردند باید مفصل‌تر و کلی‌تر حرف زد و بحث نمود. شخصاً اعتقاد دارم که فدراسیون و باشگاه‌ها باید با یکدیگر تعامل بسیار خوب و رابطه‌ای سالم، دقیق و تعریف‌شده داشته باشند.

در بازی مقابل استقلال ما هم بهترین مهاجم تیم‌مان، ابراهیمی را در اختیار نداشتیم و شاید چون بردیم اعتراضی به غیبت مهاجم تیم‌مان و حضورش در تیم‌ملی نداشتیم اما با  توجه به این  که سرمربی تیم‌ملی نیز وظیفه بسیار سختی دارد، به ایشان حق می‌دهم مجبور باشد که برای برنامه‌ریزی دقیق و آماده‌سازی مناسب تیم‌ملی اردو بگذارد. هرچند که فکر می‌کنم باید برنامه‌ریزی و تعامل دقیق‌تری بین باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال به وجود آید که نه تیم‌ملی متضرر شود و نه باشگاه‌ها.»

کد خبر 60324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز