سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: پایان روز یکشنبه آن قدر برای امیر قلعه‌نویی تلخ بود که ترجیحاً تا چند ساعت حتی با دوستان نزدیکش نیز روبه‌رو نشد.

قلعه‌نویی در کرمان باخت، آن هم مقابل تیمی که پرویز مظلومی روی نیمکت سرمربیگری‌اش نشسته بود. گویا قلعه‌نویی حال فیروز کریمی لیگ هفتم را داشت وقتی همراه با استقلال به مس امیر در کرمان باخت. با این تفاوت که این‌بار مظلومی مانند قلعه‌نویی دست‌هایش را پس از شکست استقلال مشت نکرد.

چه او به فاصله 24 ساعت پس از برنده شدن در دیدار حیثیتی، قلعه‌نویی را مربی کار بلدی بر‌شمرد و در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد:‌ «نمی‌خواهم به امیر و تیمش دلداری بدهم. اما مطمئن هستم که او می‌تواند با استقلال موفق باشد. این باخت برای قلعه‌نویی و استقلال لازم بود. حالا به خوبی می‌دانند که هروقت وارد حاشیه شده‌اند، باخته‌اند.»

 آغاز ناکامی‌های قلعه‌نویی

4 بازی، 4 امتیاز. این شروع خوبی نیست برای مربی‌ای که در جام‌حذفی سال گذشته روز‌های باشکوهی را پشت سر می‌گذاشت.

چه بازگشت قلعه‌نویی به استقلال هر اندازه مقتدرانه بود اما در ادامه گویا پیش‌بینی‌های وی همچنان بی‌نتیجه مانده است. با این حال بعید به نظر نمی‌رسد که قلعه‌نویی طی هفته‌های آینده شرایط بهتری را برای استقلال رقم بزند.

هرچند که برای خود او نیز کسب 4 امتیاز در هفته‌های نخست لیگ هشتم قابل تصور نبود و البته اگر قلعه‌نویی باخت دوباره تیمش در هفته چهارم را پیش‌بینی می‌کرد، ترجیح می‌داد که این شکست مقابل هر مربی دیگری جز پرویز مظلومی رقم بخورد. به‌خصوص که پیش از انجام این دیدار حیثیتی، او با مظلومی وارد نزاع رسانه‌ای سختی شده بود تا در پایان بگوید: «پاسخ مظلومی را درون زمین می‌دهم...»

او تیمش را با سیستم 2-5-3 به مصاف مس کرمان فرستاد. اما گذشت 30 دقیقه از زمان بازی کافی بود تا او متوجه ناکارآمدی سیستم مورد علاقه‌اش در این دیدار حساس شود. به همین دلیل سرمربی استقلال ترجیح داد در نیمه‌دوم تیمش را با سیستم 3-3-4 ارنج کند.
قلعه‌نویی برنده شدن مقابل مظلومی را آنقدر ضروری می‌دید که در 20 دقیقه پایانی ترجیح داد با 3 فوروارد نتیجه بازی را تغییر دهد. اما نمایش ضعیف مهاجمان خیلی زود دستان امیر را به نشانه تسلیم بالا برد.

برخورد با تقی‌پور و بیک‌زاده

قلعه‌نویی پس از شکست تلخ هفته چهارم، دو بازیکن را بیش از بقیه در ناکامی تیمش مقصر می‌دانست؛ ابراهیم تقی‌پور و هاشم بیک‌زاده. امیر در رختکن استقلال شدیداً از عملکرد این دو بازیکن انتقاد کرد. این درحالی بود که تقی‌پور روی تک گل مس کرمان مقصر به نظر می‌رسید و بیک‌زاده نیز در دقایق پایانی به لحاظ بدنی تحلیل رفته بود. قلعه‌نویی خطاب به این دو بازیکن گفت: «برایتان متأسفم. در حدواندازه خودتان هم نبودید چه برسد به استقلال.»

وی همچنین خطاب به بیک‌زاده گفت: «چرا ضعیف‌ کار می‌کنی؟ هنوز متوجه نیستی که در چه تیمی بازی می‌کنی؟ واقعاً افتضاح بازی کردی.»

البته قلعه نویی در رختکن و بعد از بازی با ناراحتی گفته؛ «دوست ندارم با آبرویم بازی شود. یا من می‌روم یا اگر بمانم این استقلال را متحول می‌کنم تا درست شود.»

جلسه قلعه‌نویی با 5 بازیکن استقلال

فرهاد مجیدی، مهدی امیرآبادی، پیروز قربانی، وحید‌طالب‌لو و مجتبی جباری؛ اینها نفراتی بودند که قلعه‌نویی ترجیح داد پس از ناکامی هفته چهارم شرایط حساس و بحرانی استقلال را با آنها در میان بگذارد. گویا قلعه‌نویی خطاب به این بازیکنان گفته است: «دیگر از من گذشته که با همه بازیکنان درگیر شوم و به صورت انفرادی با تک‌تک بچه‌ها حرف بزنم. بنابراین شما چند نفر که باسابقه‌های تیم هستید باید به من کمک کنید تا استقلال را از این شرایط بحرانی خارج کنیم.»

قلعه‌نویی همچنین خطاب به این 5 نفر گفته است: «طی همین 4 هفته پیر شدم. امسال کار خیلی دشوار است.»

تماس با فتح‌الله‌زاده

امیر قلعه‌نویی که ظاهراً مشکلی با علی فتح‌الله‌زاده ندارد، یکشنبه‌شب طی تماسی تلفنی با مدیرعامل باشگاه استقلال مشکل اصلی تیمش را نبود یک مهاجم تمام عیار برشمرد. قلعه‌نویی از فتح‌الله‌زاده خواسته تا هرچه زودتر مقدمات جذب یک مهاجم را فراهم کند.
روز گذشته خبرگزاری فارس با اعلام این خبر از اصرار قلعه‌نویی برای جذب یک فوروارد نوشت.

گویا امیر قلعه‌نویی با توجه به عملکرد خط حمله تیم خود، بیش از گذشته به جذب بازیکنان برزیلی که از مدت‌ها قبل صحبت از حضورشان در تمرین استقلال بود، تاکید دارد.
ظاهراً قرار است این دو بازیکن از سوی واسطه‌هایی وارد تهران شوند اما این واسطه‌ها هنوز به قول خود مبنی بر حضور به موقع این بازیکنان در تمرین عمل نکرده‌اند و سرمربی آبی‌پوشان هم از این موضوع ناراحت است و از آنها خواسته هرچه زودتر این بازیکنان را به ایران بیاورند. قرار است این دو برزیلی بعد از دیدار مقابل برق شیراز، خود را به تهران برسانند.

تیم فوتبال استقلال به دلیل لغو پرواز کرمان به سمت تهران، دیروز صبح به تهران بازگشت. اعضای این تیم که پس از بازی مقابل مس قصد بازگشت به تهران را داشتند، به دلیل لغو تمامی پروازها به سمت تهران، مجبور شدند یک‌شب بیشتر در کرمان بمانند.
این تیم عصر روز گذشته یک جلسه تمرین سبک را در زمین شماره دو آزادی برگزار کرد.
تیم قلعه‌نویی با 4 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دارد. اما او همچنان در گفت‌وگو‌های رسانه‌ای خود تأکید می‌کند: «استقلال، قهرمان لیگ امسال خواهد شد. شاید این ادعا خاطره اظهارات قطبی در سال گذشته را به ذهن متبادر کند. با این تفاوت که سرمربی پرسپولیس سال گذشته تا نیم‌فصل تن به شکست نداد.»

کد خبر 61632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز