شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

ناصر قزاگزلو: باوجود برگزاری دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن شاید بازی تیم‌های مس کرمان و استقلال حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر باشد.

پرویز مظلومی کاندیدای مربیگری تیم استقلال در آخرین لحظه از فهرست مدیریت این تیم کنار رفت تا امیر قلعه‌نویی مجدداً به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال بنشیند. مظلومی تاکنون روی نیمکت هیچ تیمی به استقلال نباخته است که شاید انگیزه‌های «مخفی» دلیل اصلی نباختن مظلومی به استقلال بوده است. مظلومی در گفت‌وگو با همشهری از آن انگیزه‌ها می‌گوید و به این نکته اشاره می‌کند که حتی در صورت بردن استقلال هم مشت‌هایش را گره نخواهد کرد.

  • بازی سختی را برابر استقلال در پیش دارید.

مسلماً این بازی برای هر دو تیم دشوار خواهد بود اما با توجه به برگزاری این دیدار در خانه و حمایت تماشاگران پرتعدادمان استقلال بازی دشوارتری را پیش‌رو خواهد داشت.

  • استقلال و مس‌کرمان با وجود خریدهای خوب در 3 هفته ابتدایی موفقیت چندانی نداشتند.

کاملاً مخالفم، چون استقلال به اعتقاد من نقاط ضعفش را کاملاً برطرف کرده و تیم ما نیز به نسبت سال قبل، واقعاً بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته است. البته بازیکنان کلیدی‌مان دیر به تیم ملحق شدند و مطمئناً در آینده بهتر خواهند شد. جدا از این موضوع من سیستم بازی تیم را از 2-5-3 تغییر دادم و افکارم را به بهترین شکل به تیم‌مان القا کردم. ضمناً ما در دیدار برابر مقاومت سپاسی کاملاً ناعادلانه باختیم در حالی که فرصت‌های زیادی داشتیم که از دست رفت.

  • انگیزه اصلی بازیکنان‌تان در دیدار با استقلال چیست؟

نام بزرگ استقلال در کنار پخش تلویزیونی و بسیاری از مسائل دیگر، انگیزه بازیکنان ما را بسیار بالا می‌برد، آن قدر بالا که به موضوعی جز برد و کسب 3 امتیاز فکر نکنند.

  • انگیزه شخصی شما به عنوان سرمربی مس برای شکست استقلال چیست؟

من  هیچ‌وقت روی نیمکت تیم‌های مختلف به استقلال نباختم بنابراین فکر می‌کنم انگیزه خاصی در میان نباشد.

  • رمز این موفقیت مظلومی چه بوده است؟

شناخت لازم از استقلال و اینکه روش بازی با استقلال را به خوبی می‌دانم و به خوبی به این نکته واقفم که چطور برابر استقلال به گل برسیم.

  • اما شما در ابتدای فصل با وجود اینکه کاندیدای اصلی برای سرمربیگری استقلال بودید، در آخرین لحظه کنار رفتید.

این موضوع را به خدا واگذار کردم. اما باور کنید دنبال انتقام نیستم. ضمناً مگر من قبلاً استقلال را شکست ندادم که حالا باید شکست این تیم برای من ارزش دوچندانی داشته باشد.

  • از احساس‌تان در صورت بردن استقلال بگویید.

مطمئناً‌ مشت‌هایم را گره نخواهم کرد. من سال قبل با ابومسلم استقلال را شکست دادم اما هیچ عکس‌العملی نشان ندادم. از گل زدن به استقلال خوشحال نشدم و حتی به بازیکنانم نیز اجازه ندادم به شکل غیرمعمول شادی کنند، اما به هرحال به عنوان سرمربی مس تمام تلاشم را برای شکست استقلال انجام خواهم داد.

  • چگونه استقلالی‌ بودن‌تان را از ذهن طرفداران مس پاک می‌کنید؟

هواداران تیم با من برخورد بسیار خوبی دارند. خودشان تعصب  من به مس را درک کرده‌اند. یک ماه است که کرمان را ترک نکرده‌ام و به دیدار خانواده‌ام نرفته‌ام. فکر می‌کنم همین دلسوزانه کار کردن خیلی چیزها را به هواداران مس ثابت کرده باشد. مظلومی اهل کم‌کاری نیست، برای خودش اصولی دارد که حتی به خاطر این اصول، ضربه‌های بدی هم خورده است اما آنها را رها نکرده است. در این سال‌ها به کسی باج ندادم و احتیاجی هم نداشتم که برای حضورم در کرمان یا جای دیگر برای من پارچه 10 ‌متری بزنند.

  • با وجود برخی از مشکلات با امیر قلعه‌نویی، پیش از دیدار با استقلال، به استقبال ایشان می‌روید؟

در مشهد که بودم، رضا احدی، شاگرد خودم به عنوان مربی استقلال اهواز وقتی به مشهد آمد به استقبالش رفتم. مطمئن باشید در کرمان هم قبل از بازی با گل به استقبال امیر قلعه‌نویی خواهم رفت چون من و تیمم میزبان استقلال هستیم.

  • اما مشکلاتی که با قلعه‌نویی داشتید که پس از کنار گذاشتن‌تان از سرمربیگری تیم‌ملی «ب» به  اوج رسید، با اهدای گل فراموش نخواهد شد.

در مورد حاشیه‌ها بعد از بازی حرف خواهم زد. باور کنید آن قدر حرف ناگفته دارم که اگر بخواهم حرف بزنم، می‌توانم یک کتاب بنویسم. مثلاً در هفته گذشته خیلی حاشیه برای من و تیمم درست کردند. مثلاً گفتند مسئولان باشگاه به من اولتیماتوم داده‌اند و بازی با استقلال آخرین فرصت من است و بسیاری از مسائل دیگر.

  • مس کرمان در این فصل جزو مدعیان خواهد بود؟

قطعاً، شک نداشته باشید که مس جزو 3 تیم اول خواهد بود.

  • سایر مدعیان را چه تیم‌هایی می‌دانید؟

پرسپولیس، استقلال و سپاهان تیم‌های دیگری هستند که به جز مس شانس قهرمانی دارند.

کد خبر 61262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز