یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر درحالی آغاز می‌شود که قلعه‌نویی 90 دقیقه سخت را در کرمان سپری خواهد کرد و قطبی روبه‌روی صدرنشین، رویای دوباره اول‌شدن را در ذهن می‌پروراند.

گویا استقلال در هفته چهارم از رقابت‌های لیگ‌برتر در کرمان به مصاف استقلال دیگری می‌رود. آنجا که در تیم مس کرمان نفراتی چون پرویز مظلومی، امیرحسین صادقی، مهدی رحمتی و مرتضی ابراهیمی حضور دارند.

این درحالی است که شهر کرمان برای امیر قلعه‌نویی خاطره‌انگیز نشان می‌دهد و این موضوع به زمانی برمی‌گردد که وی در گیرودار ناکامی‌هایش در تیم‌ملی و البته پیش از بازگشت دوباره به استقلال، روزهای تنهایی‌اش را در کرمان سپری می‌کرد.حالا در چهارمین هفته از لیگ هشتم این امیر قلعه‌نویی است که همراه با استقلال روبه‌روی مس کرمان، تیم سابقش  قرار می‌گیرد.

جنگ روانی مظلومی

هرچند امیر قلعه‌نویی در آستانه دیدار حساس استقلال برابر مس کرمان سکوت رسانه‌ای پیشه کرده است و قصد ندارد وارد حاشیه‌ها شود اما با این حال جنگ روانی سرمربی مس کرمان که خود نیز استقلالی‌ قدیمی به حساب می‌آید، موجبات دلخوری قلعه‌نویی را فراهم کرده است.

مظلومی در گفت‌وگویی مفصل با یکی از روزنامه‌های ورزشی، سرمربی استقلال را متهم کرده که به لیدرها پول می‌دهد. گویا وی با این اظهارنظر جنجالی قصد دارد تمرکز قلعه‌نویی را به هم بریزد.جدال مظلومی و قلعه‌نویی از این حیث اهمیت فوق‌العاده‌ای به خود گرفته که سرمربی مس‌کرمان در گفت‌وگوهای غیررسمی امیر قلعه‌نویی را مسبب اصلی نرسیدن به نیمکت استقلال دانسته است.

وی مدعی است که همه مسائل میان او و استقلال نهایی شده بود که ناگاه دخالت‌ها و اعمال نفوذ امیر قلعه‌نویی همه چیز را به هم زد. هرچند این موضوع در حد یک شایعه است و تاکنون از سوی هیچ منبع رسمی تأیید نشده است.استقلال در حالی به مصاف مس کرمان می‌رود که از درون اردوی آبی‌پوشان پایتخت خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد.

مجتبی جباری پس از اظهارنظر سرمربی استقلال که گفته بود جباری به روانشناس نیاز دارد در گفت‌وگویی رسمی تأکید کرده است: «نیازی به روانشناس ندارم. قلعه‌نویی بهتر است مشکلات تیم را حل کند.»

این البته بخشی از مشکلات استقلال در آستانه رویارویی با مس کرمان است. استقلال که با 4 امتیاز در مکان ششم جدول قرار دارد پس از شکست مقابل پگاه و تساوی خانگی مقابل سپاهان این‌بار در کرمان چاره‌ای جز کسب 3 امتیاز ندارد. از سویی دیگر نتایج سه هفته گذشته مس کرمان نشان می‌دهد که آنها در خانه میزبان مهربانی محسوب نمی‌شوند. آنها در هفته دوم استقلال‌اهواز را با 4 گل بدرقه کردند. آخرین خبر‌ها حاکی‌است میثم‌منیعی و عباسفرد به دلیل مصدومیت در لیست81 نفره استقلال قرار ندارند.

پرسپولیس - ذوب‌آهن

مدافع عنوان قهرمانی که تا قبل از هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته در ورزشگاه آزادی میزبان صدرنشین رقابت‌ها است. حسن ختام دیدارهای هفته چهارم شاید حساس‌ترین دیدار این هفته نیز محسوب می‌شود. تیم جوان منصور ابراهیم‌زاده با کسب 9 امتیاز از 3 بازی گذشته خود در جایگاه نخست رقابت‌های لیگ‌برتر قرار دارد. پرسپولیس نیز به لطف تجدیدنظر کمیته استیناف فدراسیون، تماشاگرانش را در این بازی خواهد داشت، هرچند که ذوب‌آهنی‌ها مدعی‌اند حضور تماشاگران در نهایت به نفع آنها تمام خواهد شد.

منصور ابراهیم‌زاده درخصوص دیدار حساس هفته چهارم تیمش مقابل پرسپولیس می‌گوید: «پرسپولیس قهرمان فصل قبل لیگ است که در این فصل نیز عملکرد خوبی داشته. این تیم کادر فنی قابلی دارد و حضور هواداران در ورزشگاه به آنها روحیه بالایی می‌دهد.»ابراهیم‌زاده در مورد این که نقطه قوت تیم پرسپولیس تماشاگران هستند یا بازیکنان می‌گوید: «این تیم بازیکنان خوبی دارد. آنها به همراه تفکرات مربیان نقاط قوت این تیم هستند.»اما پس از مصدومیت شدید میثاق‌ معمارزاده، مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب یک دروازه‌بان هستند.

در همین خصوص مدیرعامل پرسپولیس به همراه مربی دروازه‌بانان این تیم،‌در نشستی با دروازه‌بان جنوبی برای انتقال به تهران گفت‌وگو کردند.با توجه به مصدومیت میثاق‌ معمارزاده و درخواست کادر فنی پرسپولیس جهت جذب یک دروازه‌بان، حسن هوری با رایزنی احمدرضا عابدزاده در جلسه‌ای با مصطفوی شرکت کرد. طرفین در این جلسه درخصوص عقد قراردادی یک‌ساله به مذاکره پرداختند.

پرسپولیس پس از رفع مصدومیت نیکبخت که مقابل ملوان 2 گل به ثمر رساند، او را در ترکیب اصلی خواهد داشت. نیکبخت، پتروویچ و ابراهیم توره که از سوی کریم باقری، پژمان نوری و مازیار زارع حمایت می‌شوند نقطه قوت پرسپولیس برای این دیدار حساس خواهند بود.

کد خبر 61394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز