گروه حوادث: زوج جوان با شناسایی افراد سالخورده به سراغ آنها می‌رفتند و با استفاده از غذای نذری مسموم، نقشه سرقت از طعمه‌هایشان را عملی می‌کردند.

مدتی قبل ماموران پلیس آگاهی یزد در جریان سرقت از خانه پیرزن ثروتمندی در این شهر قرار گرفتند و برای بررسی موضوع عازم محل سرقت شدند.

پسر این زن سالخورده در تشریح ماجرا به ماموران گفت: روز قبل وقتی متوجه شدم حال مادرم بد است، بلافاصله خودم را به خانه او رساندم. مادرم به‌شدت دچار مسمومیت شده بود و همان موقع ماجرا را به اورژانس اطلاع دادم و او را به بیمارستان منتقل کردم.

اما چند ساعت بعد وقتی برای سرکشی به خانه مادرم از بیمارستان به آنجا رفتم، متوجه شدم همه اثاثیه خانه به هم ریخته و طلاها، پو‌ل‌ها و لوازم باارزش خانه به سرقت رفته است.

بعد از اظهارات مرد جوان، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این سرقت آغاز شد اما در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران در جریان سرقت از خانه پیرمردی قرار گرفتند که به فاصله چند روز از سرقت اول اتفاق افتاده بود.

بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد این سرقت نیز زمانی رخ داده که صاحبخانه به خاطر مسمومیت بی‌‌هوش شده و نتوانسته بود متوجه حضور سارقان در خانه‌اش شود.  از آنجا که این سرقت‌‌ها شباهت زیادی به هم داشتند، این فرضیه که هر دوی آنها از سوی یک باند صورت گرفته باشد مد نظر قرار گرفت و بررسی‌ها برای یافتن ردی از سارقان ادامه یافت.

با افزایش تعداد این سرقت‌ها، ماموران پلیس متوجه شدند سارقان یک زوج جوان هستند که با استفاده از غذای نذری مسموم، نقشه‌هایشان را عملی می‌کنند.  بررسی‌‌ها نشان می‌‌داد این زوج بعد از شناسایی افراد سالخورده که به تنهایی زندگی می‌کردند، برای آنها غذای نذری مسموم می‌بردند و چند ساعت بعد وقتی مطمئن می‌شدند طعمه آنها با خوردن غذا بیهوش شده، وارد خانه می‌شدند و دست به سرقت پول‌ها، طلاها و اموال باارزش مالباخته‌ها می‌زدند.

با این اطلاعات، دستور دستگیری زوج سارق صادر شد و کارآگاهان در جریان تحقیق از مالباخته‌ها توانستند به مشخصات ظاهری و تصویر چهره‌نگاری شده سارقان دست پیدا کنند.

به این ترتیب، گشت‌های نامحسوس پلیس در محله‌های قدیمی شهر که بیشتر سرقت‌ها در آنجا صورت گرفته بود فعال شد و مدتی بعد، ماموران در یکی از این محله‌ها زوج جوانی را دیدند که با در دست داشتن یک ظرف غذا مقابل خانه‌ای ایستاده و مشغول در زدن بودند.

از آنجا که مشخصات ظاهری این زن و مرد شباهت زیادی به مشخصات سارقان داشت، ماموران آنها را زیر نظر گرفتند و وقتی مطمئن شدند خانه‌ای که زوج جوان مقابل آن ایستاده‌اند متعلق به زنی سالخورده است، هر دوی آنها را دستگیر کردند. 

با انتقال متهمان به اداره آگاهی مشخص شد آنها همان سارقانی هستند که با استفاده از غذای نذری مسموم دست به سرقت از خانه‌ افراد سالخورده می‌‌زدند. به این ترتیب، بازجویی از زوج سارق آغاز شد و متهمان وقتی دیدند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارند، گفتند: ما از قبل طعمه‌هایمان را شناسایی می‌کردیم و بعد در حالی که مواد خوراکی و آشامیدنی مسموم در دست داشتیم به مقابل خانه آنها می‌رفتیم.

سپس با این بهانه که نذری آورده‌ایم، طعمه‌هایمان را بیهوش می‌کردیم و اموالشان را به سرقت می‌بردیم.  سرهنگ طالبی، سرپرست پلیس آگاهی استان یزد با بیان این خبر گفت: متهمان تا‌کنون به 22 فقره سرقت از منزل و افراد سالخورده اعتراف کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 89631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز