همشهری آنلاین: شهردار تهران شنبه 14 شهریور در مراسم افتتاح بخش آی سی یو قلب باز بیمارستان محب در کنار مرکز فوق تخصصی بیماری‌های کلیه و مجاری شهید هاشمی‌نژاد حضور یافت.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمد باقر قالیباف در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، به درس آموزی ما از ائمه معصومین اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) در زندگی شان 5 نوبت تصمیم‌های جدی گرفتند. ایشان در سه نوبت نیمی از دارایی‌های خود و در 2 نوبت همه دارایی‌های خود را انفاق کردند که این کار نشان می‌دهد انفاق در زندگی مسلمین و شیعیان موضوع جدی و مهمی است.

وی افزود: در حوزه عبادات هم ایشان هر وقت آماده وضو می‌شدند رنگ از رخسارشان می‌رفت و وقتی اطرافیانشان دلیلش را می پرسیدند می‌فرمودند : آیا سزاوار نیست که انسان وقتی می‌خواهد در پیشگاه خالق خود قرار بگیرد، رنگ از رخسارش برود.

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت واگذاری کارها به بخش خصوصی گفت: در بحث خصوصی سازی باید در ابتدا مدیریت و بعد مالکیت را خصوصی کنیم.

وی ادامه داد: در خصوصی سازی مالکیت هم باید بدانیم حاکمیت در کجا باید هزینه پرداخت کند. از سوی دیگر خدمات را هم باید به کسی که سرویس می‌گیرد بدهیم .

قالیباف احداث بیمارستان محب در کنار مرکز فوق تخصصی هاشمی نژاد از سوی بخش خصوصی را بسیار مفید دانست و خطاب به مسئولان این مجموعه تصریح کرد: نجات کشور و کارآمد کردن دین در اداره جامعه با روشی که شما برگزیدید میسر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دوران مدیریت خود در نیروی انتظامی، گفت: در مسایل امنیتی بحث صدور  پاسپورت موضوع بسیار مهمی است که هیچ کس حاضر نبود این کار را خصوصی کند که ما تصمیم به این کار گرفتیم.

شهردار تهران معتقد است وقتی می‌توان گواهینامه، گذرنامه و در حوزه امنیت بحث نگهبان محله را به بخش خصوصی داد بنابراین در دیگر موارد نیز این امکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تفکیک کار ملی - محلی صورت نگیرد و ما کار مردم را به مردم واگذار نکنیم  نمی‌توانیم در کار موفق باشیم، گفت: اینها همه جزو باورهای دینی ماست و اگر در این راه حرکت نکنیم از اصل دین خارج شده‌ایم.

قالیباف با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) در این باره گفت : حضرت امام (ره) بارها به دولتمردان تاکید کرده اند  کاری که مردم انجام می دهند دولت حق ندارد آن را انجام دهد ولی ما روز به روز کارهای مردم را هم دولتی می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز قیمت جابه جایی هر مسافر با اتوبوس در شهر تهران بیش از 500 تومان است. درست است که ما از شهروندان 20 تومان می‌گیریم اما بخش خصوصی همین کار را با 170 تومان از هر نقطه‌ای از شهر به نقطه دیگر انجام می‌دهد و چیزی هم از ما نمی‌خواهد.

به گفته شهردار تهران کاری که آغاز شده تنها راه نجات کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مسایل آسیب‌های اجتماعی و منطبق با روح فرهنگ اسلامی و باور نظام و امام (ره) است.

وی افزود: امروز ما در شهرداری و شورای شهر مصمم هستیم به هر قیمتی این نگاه را حاکم کنیم و با اینکه یک نهاد عمومی غیر دولتی هستیم می خواهیم با خصوصی سازی کارهای مردم را به مردم بدهیم و با یک شهرداری کوچک و با حداقل 3 هزار نفر شهر را اداره کنیم نه با یک شهرداری 50 هزار نفری.

قالیباف افزود: شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری از این نوع طرح‌ها و اقدامات مخصوصا در حوزه سلامت استقبال می‌کند زیرا معتقدیم بحث سلامت و امنیت یک موضوع اجتماعی است که همه باید برای تحقق آن هزینه کنند.

وی با اشاره به احداث بیمارستان حکیمیه در شرق تهران، گفت : ما آماده‌ایم بیمارستان را با کمک بخش خصوصی بسازیم.

چمران : 80 درصد جراحی‌ها در بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود

مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز که در این مراسم حضور داشت ، ضمن قدردانی از مسئولان احداث این بیمارستان گفت: 80 درصد امکانات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی قرار دارد ولی 80 درصد جراحی ها در بیمارستان های خصوصی انجام می شود . برای مثال در بیمارستان امام حسین (ع) در ماه 800 جراحی انجام می‌شود در حالی که می‌تواند 3 هزار عمل صورت گیرد.

وی افزود: با اصلاح این وضع همه بیمارستان‌ها می‌توانند با تعرفه‌های دولتی کار کنند و پزشکان آن‌ها نیز از درآمد خوبی برخوردار باشند.

استانداردترین و مجهزترین بیمارستان تهران در حال ساخت است

در این مراسم همچنین دکتر مسعود اعتمادیان، رئیس بیمارستان هاشمی نژاد گفت: مقاومترین، استانداردترین و مجهزترین بیمارستان تهران در حال ساخت است که این بیمارستان در سال گذشته یک میلیون دلار بیمار خارجی آورده است.

به گفته وی در این بیمارستان تعرفه دولتی رعایت می‌شود در حالی که بیمارستان کاملاً خصوصی است.

اعتمادیان متوسط زمان ساخت بیمارستان در کشور را 10 سال اعلام کرد و گفت: ساخت این بیمارستان ظرف 18 ماه به پایان می‌رسد و تا تاریخ 8/8/88 افتتاح قطعی خواهد شد.

وی کاهش تصدی ‌گری بخش دولت در سلامت، رعایت تعرفه دولتی و ارائه خدمات بالاتر از مراکز خصوصی و ارائه خدمات با کیفیت بالا مهمترین اهداف ساخت این بیمارستان دانست و گفت: در حال حاضر فاز سوم بیمارستان یعنی بخش آی سی یو قلب را افتتاح می‌کنیم و این در حالی است که از 3 شعبان تاکنون که وزیر بهداشت بخش جراحی این بیمارستان را افتتاح کرده است 510 عمل جراحی و 66 عمل جراحی قلب باز در آن انجام شده است . هزینه عمل با احتساب بیمه‌های درمانی در بیمارستان محب 4 میلیون تومان است در حالی که در حال حاضر هزینه این عمل در کشور 3 برابر آن می‌‌شود.

وی افزود: مراحل ساخت بیمارستان تنها 10 درصد موضوع است و 90 درصد کار در بهره برداری و اداره آن است.

در پایان این مراسم که علاوه بر قالیباف و چمران، دانشجو سخنگوی شورای شهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مدیران و مسئولان بیمارستان هاشمی نژاد و محب حضور داشتند، شهردار تهران از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

شایان ذکر است مساحت کل بیمارستان محب 12 هزارو 660 متر مربع است و در 11 طبقه و 122 پارکینگ ساخته خواهد شد  و در روز میلاد امام رضا (ع) افتتاح خواهد شد.

کد خبر 89586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز