همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که هرچه به زمان افتتاح تونل توحید نزدیک‌تر می‌شویم بداخلاقی‌ها بیشتر می‌شود، گفت: حادثه‌ای که در خیابان نواب روی داد به دلیل مشکلات فنی تونل توحید نبود بلکه دلیل آن به قنات‌های آن محدوده که در طول سالیان از مسیر خود منحرف شده‌اند، برمی‌گردد.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف عصر روز سه شنبه 20 مرداد در حاشیه بازدید از پروژه باغ موزه دفاع مقدس، گفت: لوله‌های آبی که قدمت بیش از 40 سال دارد، در زیر شهر مدفون است و از آنجایی که این لوله‌ها دارای نشتی است خاک اطراف آن شسته می‌شود و همین امر موجب نشست زمین می‌شود.

وی با اشاره به حادثه نشست زمین در سال‌های گذشته ، گفت: چند سال پیش در میدان امام خمینی (ره) هم چنین اتفاقی افتاد و حفره بزرگی در آن محدوده ایجاد شد که دلیل آن حادثه هم قنات‌های زیر زمینی بود.

قالیباف در ادامه یادآور شد: متاسفانه در حادثه اخیر یکی از کارگران زحمتکش جان خود را از دست داد که من این سانحه را به خانواده این کارگر زحمتکش تسلیت می‌گویم . البته ما این موضوع را رسیدگی و پیگیری خواهیم کرد و به مراجع ذیربط گزارش خواهیم داد و به اطلاع مردم هم خواهیم رساند.

وی ادامه داد: احساسم این است که هروقت پروژه خوبی در شهر تهران به مرحله بهره برداری نزدیک می شود جریاناتی به سمت بداخلاقی می‌روند و موضوعاتی را به آن مرتبط می‌کنند . برای مثال در زمان افتتاح پروژه ملی برج میلاد که از افتخارات کشور است نیز شاهد بودیم هر کس بهانه‌ای می‌آورد.

شهردار تهران افزود: به هر حال به دنبال اینگونه پروژه‌ها مقداری عملیات روانی هم  وجود دارد اما همانطور که بارها به شهروندان تهرانی گفته‌ام ما هیچ گاه تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه از 28 سال قبل تصمیم گرفته شده که یا تونل و یا پلی در محدوده کنونی تونل توحید احداث شود، گفت: تا 2 سال پیش کسی تصمیم نگرفت کاری کند اما حدود 30 ماه قبل تصمیم به احداث این پروژه گرفتیم و باعث افتخار است که تاکنون بر اساس زمان بندی پیش رفته‌ایم و در زمان مشخص این پروژه بزرگ که اهمیت آن را مردم، نخبگان و مجموعه مدیریت شهری می‌دانند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته شهردار تهران روزی افتتاح یک پله برقی به عنوان یک پروژه مهم تشخیص داده می‌شد اما امروز متاسفانه شاهدیم پروژه‌های بزرگی چون برج میلاد و تونل توحید تحت تاثیر برخی موضوعات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای ما مهم تشخیص مردم و حمایت شوراست که این کار نیز خوشبختانه به خوبی انجام می‌شود و از سوی دیگر نیز تلاش می‌کنیم در هیچ پروژه‌ای حادثه رخ ندهد.

قالیباف در ادامه به بازدید هفتگی خود از پروژه تونل توحید اشاره کرد و گفت: با تمام مشغله‌ای که به عنوان شهردار تهران دارم روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 5 صبح تا 7:30 از تونل توحید بازدید و کارها را کنترل می‌کنم.

رضایت‌مندی از خطوط تندروی اتوبوس بیش از 90 درصد است

وی در ادامه بحث مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی را موضوعی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ایجاد خطوط تندروی اتوبوس در ابتدا مخالفانی داشت اما با رضایت مردم و نوع عملکرد مدیریت شهری نظر مخالفان برگشت به طوری که امروز میزان رضایتمندی از خطوط تندرو بیش از 90 درصد است.

وی با بیان اینکه کسی مخالف توسعه خطوط تندرو در تهران نیست، گفت: در شورای ترافیک شهر هم که 45 روز پیش با حضوربنده تشکیل جلسه داد، روی موضوع خط 4 اتوبوس‌های تندرو از میدان راه آهن تا میدان تجریش بررسی صورت گرفت و این موضوع مورد تایید همه کارشناسان قرار داشت که خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا میدان تجریش یک طرفه شود زیرا روی این موضوع مطالعات کاملی صورت گرفته است.

همه شرایط جنگ را در معرض دید مردم می‌گذاریم

شهردار تهران در ادامه در خصوص پروژه باغ موزه دفاع مقدس گفت: این پروژه هم از جمله پروژه‌های بزرگی است که سرعت اجرای آن بر اساس زمان بندی پیش می‌رود و امیدواریم امسال در سی‌امین سال انقلاب اسلامی بتوانیم از این پروژه بهره برداری کنیم.

قالیباف ادامه داد: از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم با تکنولوژی‌های روز همه شرایط جنگ و سوابق دفاع مقدس را در معرض دید و برداشت مردم قرار دهیم.

کد خبر 87655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز