مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: تونل توحید مهرماه گشایش می‌یابد.

به گزارش همشهری، محمد هادی ایازی، سخنگوی شهرداری تهران دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: گرچه طبق برنامه زمان‌بندی شده، تونل توحید در آبان سال‌جاری قراربود افتتاح شود اما سعی می‌کنیم با توجه به اصرار شهردار تهران،  این تونل را قبل از بازگشایی مدارس، آماده بهره‌برداری کنیم.

وی  افزود: رمپ‌های پل جوادیه نیز تا پایان تابستان تکمیل می‌شود. ایازی در پاسخ به خبرنگاری در مورد ایجاد راه‌های دسترسی پل جوادیه وتونل توحید  خاطرنشان کرد: برای راه‌های دسترسی تونل توحید واحدهای زیادی خریداری شده تا مسیر دسترسی برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان به‌دلیل محدودیت‌هایی که برای رفت و آمد  در احداث پل جوادیه ایجاد شده، گفت: درهرحال برای حل مشکلات ترافیکی جوادیه لازم بود این طرح اجرا شود؛ بنابراین اگر در کوتاه‌مدت مشکلاتی برای شهروندان در پی داشت اما ثمرات و محسنات آن دائمی خواهدبود.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل ارسال نامه از سوی شهردار تهران به مقام معظم رهبری که در آن ضمن اشاره به مشکلات اداره کلانشهر تهران، خواسته شده بود تا دستگاه‌های دولتی تن به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی که به تایید شورای نگهبان هم رسیده بدهند، تأکید کرد: اگر دستگاهی این کار را انجام ندهد، تخلف کرده است.

ایازی گفت: انتظار ما از دولت این است که موضوعات مربوط به شهر تهران را در اولویت قرار دهد چرا که اداره کلانشهر تهران پیچیدگی‌های زیادی دارد.

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به اینکه در همه جای دنیا هزینه زیرساخت‌ها بر عهده دولت است یادآور شد: شهردار تهران گفته است اگر دولت هم کمک نکند ما شهر را اداره می‌کنیم اما این کار هزینه‌هایی را به شهروندان تحمیل می‌کند. ایازی در عین حال اظهار امیدواری کرد که  دولت دهم در یک رویکرد جدید، اشکالات وارده در حوزه ارتباط با مدیریت شهری تهران را برطرف کند.

وی همچنین تاکید کرد که انصافا در برخی مواقع تعاملات دولت با مدیریت شهری بسیار سازنده بود اما درهرحال موضوع این است که این همکاری‌ها در حد انتظار شهرداری و شهروندان نبود.

جمع‌آوری متکدیان از هفته آینده

سخنگوی شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود از جمع‌آوری گسترده متکدیان در هفته آینده خبر داد.ایازی در عین حال با ارائه این توضیح که تکدی گری یک ناهنجاری اجتماعی است و ریشه در مسائلی چون فقر اقتصادی و بیکاری دارد تاکید کرد که چون شهرداری در تامین اشتغال یا ارائه طراحی‌های اقتصادی برای مبارزه با فقر نقشی ندارد بنابراین جمع‌آوری متکدیان جنبه مسکن داشته و نتایج کوتاه مدت دارد.

وی افزود: در این طرح، متکدیانی که از اتباع بیگانه باشند به کشور خود بازگردانده می‌شوند و متکدیان دیگر چنانچه از شهرهای دیگر به تهران آمده باشند به شهر خود و اگر ساکن تهران باشند به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند.

به گفته ایازی، طرح جمع‌آوری آن دسته از دستفروشانی که در قطارهای مترو نیز فعالیت دارند همزمان با طرح جمع‌آوری متکدیان از هفته آینده و با همکاری نیروهای انتظامی به‌اجرا درمی آید.

ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان

ایازی، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان گفت: در 30 شب ماه رمضان برنامه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف در محلات تهران برگزار می‌شود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز در پارک لاله، برنامه قرآنی ویژه‌ای را با حضور قاریان بین‌المللی مصری و ایرانی برگزار می‌کند.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌هایی که در مساجد تهران برگزار می‌شود، سامانه‌های نشاط نیز برنامه‌های خود را به شکل ویژه‌ای در این ماه اجرا کرده و در نیمه ماه رمضان نیز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) جشن بزرگی برپا خواهد شد و علاوه بر آن شب شهادت امام علی(ع) نیز برنامه ویژه ایتام برگزار می‌شود.

به گفته وی در اعتبارات فرهنگی بخش قابل توجهی مربوط به برنامه‌های ماه رمضان است و محدودیتی برای اجرای این برنامه‌ها وجود ندارد.

کد خبر 87435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز