چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

مشهد- خبرنگار همشهری: شهردار و مدیران ارشد شهرداری تهران چهارشنبه با امام جمعه مشهد دیدار و گفت‌وگو کردند.

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در ابتدا با اشاره به اینکه حضور افراد متدین در کسوت کارگزاری نظام، باعث قوت قلب و اطمینان‌خاطر است، افزود: ازجمله این افراد، آقای دکتر قالیباف است که از ذخایر ارزشمند و از برکات نظام و انقلاب هستند و امروز می‌بینیم که با اقتدار، معلومات، تدبیر و کمک افراد مومن و کارآمد که اطراف ایشان هستند، کلانشهر تهران به خوبی اداره می‌شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: خدا را شکر می‌کنیم که یادگاران دفاع مقدس به‌گونه‌ای زیبا، کارآمد و با مدیریت حاذق، کشور را اداره می‌کنند و این نعمت جای شکر‌گذاری دارد.

یکی از راه‌های شکر نعمت، ذکر آن و توجه به نعمت است. علم‌الهدی با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت شهری به ساخت مساجد جدید، توجه شده است، گفت: این آدم را واقعا مطمئن می‌کند که وقتی خداوند به یک عنصر خاک خورده جبهه، مکنت می‌دهد، یک اثرش همین توسعه معنویت است.

امام جمعه مشهد افزود: یک نکته‌ای که شما نخبگان باید توجه داشته باشید نگاه کلان به فضا و مسائل دهه چهارم انقلاب است. در دهه چهارم عواطف و احساسات -‌ که جریان‌هایی گذرا بوده‌اند -‌ جای خود را به اصول نهادینه شده داده‌اند. امروز ایده انقلاب قداست دینی یافته و رهبری نظام نیز، به قداست معصومین پیوند خورده است و توده متدینین با رهبری، ارتباطی عاطفی یافته‌اند.

در نقطه مقابل هم یک جریان لائیک جدا شده و در برابر ولایت و انقلاب موضع گرفته‌اند. انقلاب و نظام، این جریان لائیک را برنمی‌تابد. علم‌الهدی اضافه کرد: اینک مدیریت این کشور که ظرف انقلاب و نظام است به دست شماست و شما به‌عنوان کارگزاران متعبد و متدین نظام، باید در راهبرد مدیریتی خود به این فضای دهه چهارم توجه داشته باشید.

فرمایش مقام معظم رهبری هم باید در پیش و هم در راهبرد و راهکار شما، مبنای عمل باشد.

وی افزود: چون امثال شما افراد متدین و ارزشی در مسند کار هستند هیچ فتنه‌ای ما را تهدید نخواهد کرد و نظام با حضور شما از بالاترین سطح اقتدار برخوردار است.

علم‌الهدی در پایان گفت: ما بنا نداریم که با ابزار قدرت امور کشور را مدیریت کنیم. بلکه بنا است مردم جذب این نظام و انقلاب شوند و شما با دین، تقوی و تعهدتان این نظام را اداره
 می‌کنید.

تاکید شهردار تهران بر فرهنگ بسیج، جهاد و شهادت

پیش از سخنان امام جمعه مشهد و در ابتدای دیدار، محمدباقر قالیباف شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که زیارت ثامن‌الحجج در ماه رجب موجب شود که مدیران شهرداری با روحیه و انگیزه بیشتری خدمتگزاری کنند.

قالیباف ضمن ارائه گزارش مختصر اقدامات شهرداری تهران گفت: بر این باور بوده‌ام که چه در محیط نظامی و غیرنظامی، فقط یک روحیه باعث موفقیت مسئولان ما و خیر و عزت آنان در دنیا و آخرت خواهد بود و آن فرهنگ بسیج ، جهاد و شهادت است، چون این فرهنگ نشأت گرفته از فرهنگ امام حسین (ع) است.

شهردار تهران افزود: سعی کرده‌ایم تا می‌توانیم فرهنگ اصیل بسیج را که برگرفته از ایمان و عشق، برادری و اخوت و اخلاص است، مبنای کارمان قرار دهیم. از خداوند بزرگ مدد می‌خواهم که بتوانیم صراط مستقیم را طی کنیم.

قالیباف افزود: مهمترین دغدغه ما در شهرداری تهران این است که بتوانیم کارآمدی دین را در اداره جامعه اثبات کنیم. اگر مسائل سیاسی و شرایط سختی که امروز پیش آمده ما را غافل کند و از کار و تلاش و فعالیت در جهت فرآیند پیشرفت و عدالت باز دارد، ضربه آن بیشتر از دشواری‌های امروز خواهد بود، زیرا دشمنان اینگونه القا خواهند کرد که نظام ولایی در اداره جامعه کارآمد نبوده است.

وی تاکید کرد: لذا با جدیت باید حواسمان باشد که آسیبی به نظام و انقلاب و ولایت فقیه وارد نیاید. باید بیش از این تلاش کنیم.

قالیباف ادامه داد:  امروز در شهرداری تهران ضمن پافشاری بر مسائل ارزشی و اصولی، بر مبنای عقلانیت و کارآمدی و اعتدال پیش می‌رویم. به‌ویژه اینکه در کنار کارها، سعی کرده‌ایم از فعالیت‌های فرهنگی، غافل نشویم.

ما سعی کرده‌ایم که شهرداری تهران را از یک سازمان خدماتی به سمت یک نهاد اجتماعی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی ببریم. لذا در عرصه فعالیت‌های فرهنگی‌، تربیتی و دینی، گام‌هایی را هم در سطح کالبدی و هم در سطح محتوایی برداشته‌ایم.

مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری در این راه با جدیت تلاش می‌کنند. انشاءالله که بتوانیم خدمتگزاران خوب و صدیقی برای مردم شریف و نجیب تهران باشیم.

کد خبر 86014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز