همشهری آنلاین: شهردار تهران صبح روز یکشنبه 21 تیر در مراسم افتتاح همزمان 4 مرکز معاینه فنی خودورهای سنگین، ورود 25 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به خطوط تندرو و افتتاح سامانه بلیط الکترونیک، گفت: از هر جلسه‌ای که برای حل مشکلات شهر تهران برگزار شود استقبال و در آن شرکت می‌کنیم.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در جلسات هیات دولت برای حل مشکل ترافیک مانند گذشته شرکت خواهیم کرد ولی امیدواریم این جلسات نتیجه‌ای در برداشته باشد و برای شهر و شهروندان سودمند باشد.

شهردار تهران گفت: امروز سامانه بلیط الکترونیک افتتاح شد و در 4 خط منتهی به ایستگاه حقانی، اتوبوس‌ها به دستگاه کارت خوان مجهز شدند که امیدواریم تا آبان ماه امسال همه اتوبوس‌های شهر تهران به این سیستم مجهز شوند.

کنترل نرخ کرایه‌ها با اجرای طرح بلیط الکترونیک

وی افزود: سیستم بلیط‌های الکترونیک سیستمی بسیار ارزشمند است که مشکلات عدیده‌ای را مانند نیاز به پول خرد، اتلاف وقت و اتلاف کاغذ و... را از بین می‌برد.

شهردار تهران تصریح کرد: با اجرای سیستم بلیط‌های الکترونیک می‌توانیم نرخ کرایه‌ها را کنترل کنیم ضمن آنکه به بهترین شکل ممکن زمینه ایجاد عدالت و کرامت انسانی را مهیا سازیم.

دکتر قالیباف همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبتنی بر آنکه چرا شهرداری تهران مرکز مطالعات رسانه‌ها در خیابان پاکستان را پلمپ کرده است، گفت: من نیز هفته قبل از این موضوع مطلع شدم وزیر محترم ارشاد نامه‌ای ارسال کردند و بنده نیز قول دادم موضوع را پیگیری کنم. این موضوع به 6، 7 سال قبل بر می گردد و مردمی که در جوار این ساختمان سکونت داشتند طی شکایتی به کمیسیون ماده 100 خواستار رسیدگی به وضعیت این ساختمان شدند و کمیسیون ماده 100 نیز رای به پلمپ این مرکز داد و کاربری آن را مسکونی اعلام کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 زیر نظر شهرداری نیست و نمایندگانی از شورای شهر، وزارت کشور و قوه قضاییه در آن حضور دارند و شهرداری می‌بایست رای قانونی کمیسیون ماده 100 را اجرا کند.

هیچ حاشیه‌ای در مورد تغییرات مدیریتی شهرداری وجود ندارد

قالیباف همچنین در مورد تغییر و تحولات صورت گرفته در شهرداری گفت: این تغییر و تحولات براساس ارزشیابی و عملکرد مدیران بوده و کسانیکه در این تغییر و تحولات جابه جا شدند از مجموعه شهرداری خارج نشدند و فقط از بخشی به بخش دیگر انتقال یافتند.[تغییرات جدید در شهرداری تهران]

وی با بیان اینکه حاشیه سازی‌هایی در این مورد صورت گرفته است، تاکید کرد: هیچ حاشیه‌ای در این مورد وجود ندارد بلکه بر اساس ارزشیابی و عملکرد، مدیران قوی و کسانیکه عملکرد قوی‌تری داشتند را به مناطق جنوبی تهران فرستادیم تا با تلاش بیشتر و مدیریت بهتر بتوانند وضعیت این مناطق را بهبود بخشیده و خدمات رسانی مناسبی به شهروندان این مناطق داشته باشند.

تقسیم پروژه شهر آفتاب به 6 پروژه کوچکتر

وی همچنین در مورد پروژه شهر آفتاب و دلیل به تعویق افتادن و اجرای این پروژه گفت: قبول دارم این پروژه آنطور که باید و شاید پیش نرفته اما دلیل این موضوع آن بوده که سرمایه گذار بخش خصوصی به دلیل حجم بالای پروژه که حدود 2 هزار میلیارد تومان است نتوانسته کار را به خوبی پیش ببرد به همین دلیل با توافقی چند ماهه و کندی کار مواجه شدیم.

وی ادامه داد: براین اساس لایحه‌ای به شورای شهر ارائه دادیم و پروژه شهر آفتاب را به 6 پروژه کوچکتر تقسیم کردیم تا پیمانکاران بخش خصوصی بتوانند زاحت تر این پروژه را اجرایی کرده و هرچه سریعتر روند احداث پروژه پیگیری شود.

کد خبر 85308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز