چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: بر این باورم که تنها با روحیه جهادی و با تاکید بر فرهنگ بسیج و شهادت می‌توان کارها را به بهترین شکل انجام داد.

به گزارش سما ، دکتر محمد باقر قالیباف این مطلب را صبح روز چهارشنبه 31 تیر در دیدار مدیران شهرداری تهران با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد بیان کرد.

قالیباف در این دیدار که در دفتر حجت الاسلام علم الهدی در مشهد برگزار شد فرهنگ بسیجی را نشات گرفته از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: این فرهنگ می‌تواند ما را در همه ابعاد مادی و معنوی به سرمنزل مقصود برساند.

شهردار تهران افزود: تلاش ما بر این است که تا می‌توانیم در مسیر فرهنگ دفاع مقدس فعالیت‌های خود را مبتنی بر عقل، ایمان، محبت و برادری و با کار و تلاش بر بستر اخلاص به پیش بریم.

به گفته وی امروز دغدغه همه مدیران شهرداری تهران آن است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با تشبیه وقایع قبل و بعد از انتخابات به فتنه، عنوان کرد: باید مراقب باشیم که این مسائل ما را از مسیر اصلی کار و تلاش غافل نکند.

شهردار تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیده‌اند بیان داشت: باید توجه کنیم  مسائل سیاسی و جریان فتنه ما را از مسیر پیشرفت و عدالت باز ندارد.

وی ادامه داد: بدانیم دشمنان انقلاب به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام ولایی ما هستند. ما باید تلاش کنیم علاوه بر هوشیاری و دفاع از حریم ولایت، چرخه مدیریت و کارآمدی نظام، پر توان تر از گذشته در حال حرکت باشد.

قالیباف تاکید کرد: ما در شهرداری تهران در عین اینکه بر مسائل ارزشی و اصولی پافشاری می‌کنیم با عقلانیت و اعتدال و کارآمدی گام بر می‌داریم و اعتقاد داریم در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی نباید از مسائل تربیتی و دینی هم غافل شویم و مسائل فرهنگی و ارزشی اولویت کاری ماست.

وی با اشاره به تاسیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اظهار داشت: گام‌های اساسی و ماندگاری در زمینه موضوعات کالبدی فرهنگی و دینی در شهر تهران برداشته شده است.

شهردار تهران توجه به ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه را از موارد مورد تاکید شورا و شهرداری تهران دانست.

وی گفت: مردم تهران به گردن یکایک ما حق دارند و ما نیز باید برای آنان خدمتگذاران خوب و صدیقی باشیم.

کد خبر 85998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز