اسرائیل از زمان ترور عماد مغنیه شب و روز نگران پاسخ انتقامی حزب‌الله است.

 این نگرانی در منطقه معروف به مثلث مرزی در آمریکای جنوبی بیشتر از هر جای دیگری است. این منطقه  بین سه کشور پاراگوئه، برزیل و آرژانتین واقع شده است و 6 شهر را شامل می‌شود که بیشتر ساکنان این شهرها از مهاجران عرب به‌خصوص لبنانی‌ها هستند.

روزنامه لبنانی الاخبار در این باره می‌نویسد: اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل در سفر اخیر خود به آمریکای جنوبی و در دیدار از کشورهای کلمبیا، پرو، آرژانتین و برزیل با مقامات این کشورها درباره این موضوع صحبت کرد. بزرگ‌ترین اقلیت یهودی در آمریکای جنوبی در آرژانتین ساکن است و برزیل نیز قوی‌ترین قدرت اقتصادی منطقه است.

ایالات متحده، همگام با اسرائیل ادعا می‌کند که این منطقه مرزی بین
سه کشور، بهشتی برای گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین است که فعالیت‌ها و اقدامات خود را پوشش دهند و هرازچندگاهی اخبار، گزارش‌ها و شایعاتی را در مورد افزایش نفوذ این گروه‌ها در این منطقه می‌شنویم ولی با این وجود در همه این گزارش‌ها اذعان می‌کنند که داده‌ها و اطلاعات محسوسی در این مورد در دسترس نیست.

این سه کشور برای افزایش هماهنگی خود با ایالات متحده اقدام به تشکیل گروه «3+1» کردند تا به بهانه مبارزه با قاچاق سلاح، مواد‌مخدر، اسناد تقلبی، پولشویی و بردگی، مانع فعالیت گروه‌های اسلامگرا در منطقه شوند.

کشور پاراگوئه در راستای همکاری‌های گروه «3+1»، یک معاهده نظامی با ایالات متحده منعقد کرد که براساس آن آزادی ورود سربازان آمریکایی را به خاک پاراگوئه می‌دهد تا به مقابله با این گروه‌های تروریستی بپردازد. در پی آن شنیده شد که قرار است آمریکا یک پایگاه نظامی با گنجایش 20 هزار سرباز در خاک این کشور تاسیس کند و در سال 2006 اجازه ورود به 400 سرباز آمریکایی را داد ولی بعدها از این موضوع عقب نشست.

کد خبر 89555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز