گروه بین الملل: در هفته‌های گذشته اخبار بیش و کمی درخصوص آماده شدن حزب‌الله برای مقابله با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، منتشر شد.

اگرچه هنوز به وقوع چنین حمله‌ای اطمینانی نیست اما طی هفته‌های اخیر تحرکات حزب‌الله و اظهارات و مواضعی که برخی از رهبران و سران آن علیه اسرائیل می‌گیرند، افزایش یافته است.

برخی منابع خبری که بسیار به حزب‌الله نزدیک هستند خبر داده‌اند که این روزها بحث‌هایی در میان رهبران و فرماندهان نظامی این گروه در جریان است که در این بحث‌ها چگونگی به کارگیری اقدامات دفاعی بیشتر در برابر حمله اسرائیل که از نظر آنها غیرقابل اجتناب است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کما اینکه نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله اخیرا گفته است:ما منتظر نمی‌مانیم که ببینیم اسرائیل هر ‌وقت تصمیم به جنگ با ما می‌گیرد خود را برای مقابله آماده کنیم بلکه هر لحظه برای مقابله آماده‌ایم زیرا اسرائیل جنگ‌طلب است و ممکن است هر لحظه وارد جنگ با ما شود به همین دلیل حزب‌الله آمادگی کامل برای مقابله و رویارویی با اسرائیل را دارد.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها همواره سعی کرده‌اند تا بهانه لازم را برای حمله به حزب‌الله به دست آورند. در ماه جولای گذشته انفجاری که در انبار مهمات حزب‌الله در جنوب لبنان رخ داد تا حدودی موجب شد تا رژیم صهیونیستی، بر حزب‌الله فشار وارد کند.

اسرائیل بلافاصله پس از این انفجار حزب‌الله را متهم کرد که برخلاف قطعنامه 1701 سازمان ملل که از حزب‌الله می‌خواهد تا در جنوب لبنان خود را خلع سلاح کند، تخطی کرده است. اسرائیل پس از این اقدام با کمک‌گرفتن از سرویس‌های اطلاعاتی خود، اطلاعاتی را درخصوص مکان انبارهای مهمات حزب‌الله به سازمان ملل ارائه کرد و خواستار نابودی و منهدم‌شدن این انبارها شد.

برخی منابع خبری می‌گویند که پس از مدت‌ها تاخیر، افسر فرانسوی و فرمانده نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان این امر را برعهده گرفت  و انبار مهمات حزب‌الله را منهدم کرد. از آن زمان تا‌کنون اسرائیل بارها و بارها اقدام به ارائه اطلاعاتی درخصوص انبارهای مهمات حزب‌الله کرده و تهدید کرده است که چنانچه سازمان ملل اقدام به انهدام آنها نکند، رژیم صهیونیستی، خود دست به این کار خواهد زد.

اما چرا احتمال حمله اسرائیل به حزب‌الله افزایش یافته است؟ کاملا واضح و روشن است که حزب‌الله پس از جنگ 33روزه سال 2006 با رژیم صهیونیستی، جنوب لبنان را بار دیگر در اختیار گرفته است و مسلما  تمایل  ندارد که به این زودی بار دیگر با اسرائیل درگیر شود.

حزب‌الله احساس می‌کند که اتفاقی در منطقه در حال رخ دادن است و خود را برای حمله احتمالی اسرائیل آماده کرده است. اجتناب‌ناپذیری جنگ از سوی اسرائیل، با توجه به سابقه این رژیم، کاملا قابل باور است.

کد خبر 87970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز