همشهری آنلاین: ماهی و دیگر غذاهای دریایی غذاهایی مطبوع و سلامت‌بخش هستند‌، اما اغلب حاوی جیوه هم هستند

 زنان در سن باروری و کودکان باید در مورد مقداری ماهی که می‌خورند،‌ محتاط باشند،‌ زیرا جیوه به دستگاه عصبی در حال رشد جنین و نوزاد آسیب می‌رساند.[ماهی؛ از دریا تا قوطی]

 این اصول راهنما برای مصرف ماهی و غذاهای دریایی در میان زنان در سن باروری و کودکان باید رعایت شود:

  • از خوردن کوسه، نیزه‌ماهی و شاه ماکارل و سفره‌ماهی اجتناب کنید.
  • ماهی‌هایی که میزان جیوه آنها پایین است از جمله شامل میگو، ‌ماهی آزاد و گربه‌ماهی هست. خوردن این نوع غذاهای دریایی در بزرگسالان تا حداکثر 360 گرم در هفته بی‌خطر است. کودکان به نسبت وزن کمترشان باید مقدار کمتری از این ماهی‌ها مصرف کنند.
  • کسانی به خوردن ماهی تون علاقه دارند، باید توجه داشته باشند ماهی تن سبک که معمولا به صورت کنسرو عرضه می‌شود، جیوه کمتری نسبت به تون آلباکور اقیانوسی دارد.
  •  در مورد میزان جیوه ماهی‌های آب‌های مجاورتان از مشاوران محلی اطلاعات بگیرید.

 HealthDay News

کد خبر 89436

برچسب‌ها