چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام نیروی انتظامی رضایت داد تا سینماهای تهران تا ساعت 2بامداد فیلم نمایش دهند.

پس از آنکه خبر رسید نیروی انتظامی با طرح اکران ویژه ماه رمضان که در پردیس‌های سینمایی و چند سینمای سطح شهر اجرا می‌شد، موافق نیست، این طرح از 2 شب پیش متوقف شد اما دیروز مهر خبر داد که رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ از بلامانع بودن فعالیت سینماهای تهران تا ساعت 2 بامداد در ماه مبارک رمضان سخن گفته است.

سرهنگ سید محمد حسینی به مهر گفت: براساس توافقات صورت گرفته سینماهای تهران در ماه مبارک رمضان مجاز به نمایش فیلم تا ساعت 2 بامداد هستند.

این اظهارات در حالی از سوی حسینی مطرح می‌شود که چندی پیش وزارت ارشاد با اجرای طرحی تحت عنوان اذان تا اذان قصد اکران فیلم‌های سینمایی در ساعات پس از اذان مغرب تا اذان صبح را در ماه مبارک رمضان داشت که با مخالفت نیروی انتظامی روبه‌رو شده بود.

در این طرح ضمن اکران فیلم در ساعات پایانی شب، بلیت نیز به‌صورت نیم بها فروخته می‌شود. موفقیت این طرح که با همکاری صداو سیما هم همراه شد تا جایی رسید که برخی مسئولان سینمایی به فکر ادامه آن در طول سال افتادند.

اما ناگهان همه چیز با یک نامه مخالفت آمیز اداره اماکن نیروی انتظامی به هم ریخت. این درحالی بود که مدیران پردیس‌های سینمایی پیش از این با اداره اماکن برای اجرای این طرح توافق کردند و حتی این موضوع صورت جلسه شد و اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد نیز اجرای طرح را منوط به مجوز اماکن اعلام کرده بود.

غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری 2روز پیش پس از پخش خبر توقف این طرح گفت: این موضوع صورت جلسه شده و نمی‌دانم چرا حالا دوستان در اماکن با این موضوع مخالفت کردند.

این نامه به اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد ارائه شده و آنها از شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران درخواست کردند که با توجه به این موضوع، از ادامه اجرای طرح جلوگیری شود. این عضو انجمن سینماداران و شورای صنفی نمایش تاکید کرد: در حال هماهنگی با مدیران سالن‌های سینمایی هستیم تا طرح متوقف شود و ما با مسئولان برای ادامه اجرای طرح توافق کنیم.

و حالا این توافق‌ها به سرانجام رسیده ولی قرار شده نه حرف سینماداران باشد و نه حرف نیروی انتظامی؛ نه 12 شب و نه 4 صبح؛ همان 2 بامداد، تا نه سیخ بسوزد و نه کباب.
جالب اینکه در 2 شبی که این طرح تعطیل شده بود، سیما همچنان به توافق قبلی‌اش عمل می‌کرد و به‌صورت زیرنویس در برنامه‌های نمایش خود، آن را تبلیغ می‌کرد.

ماه مبارک رمضان که فصل سوخته‌ای برای اکران فیلم‌ها به حساب می‌آمد، با اجرای این طرح توانست مردم را به سینما جذب کند.

فروش قابل توجه فیلم‌ها در همان چند روز اول، انجمن سینماداران را به این فکر واداشت که با کمک اداره کل نظارت و ارزشیابی، معاونت سینمایی این طرح را بعد از ماه رمضان نیز ادامه دهند اما حالا مشخص شده که این وسط نقش نیروی انتظامی را نباید فراموش کرد که البته از ابتدا هم فراموش نشده بود.

همچنین قرار است در روزهای ملی سینما که امسال به‌دلیل تقارن با لیالی قدر و شهادت مولی الموحدین به روزهای آتی موکول شده، خانه سینما برنامه‌هایی همگانی برگزار کند.

جشن خانه سینما امسال رقابتی نیست و برای همین برپاکنندگان به این فکر افتادند تا همه را در جشن خود سهیم کنند. مقرر شده آثار 12 جشن برگزیده سینمای ایران در روزهای 23 و 24 شهریور به‌صورت رایگان در سینماهای کشور به روی پرده بروند و خانه سینما درنظر دارد در این‌باره تبلیغات گسترده‌ای انجام دهد

کد خبر 89434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز