همشهری آنلاین: وین مادسان خبرنگار و کارشناس شبکه تلویزیونی راشا تودی تصریح کرد:

در سال 2003 یک عضو شرکت امنیتی بلک واتر به عنوان پیمانکار خصوصی سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، کارت جعلی خبرنگاری برای جمع آوری اطلاعات از ایران را دریافت کرده بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از راشا تودی، گزارش هایی منتشر شده است که دو تن از اعضای شرکت امنیتی بلک واتر به عنوان پیمانکار خصوصی سازمان جاسوسی سیا با در دست داشتن کارت‌های خبرنگاری جعلی در پروژه‌های سازمان سیا در خاورمیانه مانند عراق ، ایران، افغانستان و پاکستان ارتباط داشته‌اند.

وین مادسان گفت: با توجه به حساسیت گسترده بر روی شرکت امنیتی بلاک واتر و نقش آن در فعالیت‌های محرمانه و سری سازمان جاسوسی سیا در سراسر جهان و همچنین اجیر کردن مزدوران خارجی برای اجرای ماموریت‌های سازمان سیا اطلاعاتی به دست آمده است که برخی از این پیمانکاران ( افرادی که توسط پیمانکاران سازمان سیا استخدام     می‌شوند) به خصوص دو تن از این افراد از کارت‌های شناسایی خبرنگاری از سازمان      بین‌المللی خبرنگاران آمریکا استفاده می‌کرده‌اند.

وی افزود: در یکی از این نمونه‌ها یکی از این اشخاص یک ویزای خبرنگاری برای سفر به ایران به عنوان خبرنگار دریافت کرده بود و هدف وی از این سفر تحلیل و جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از ایران برای حمله احتمالی آمریکا به ایران در سال دو هزار و سه میلادی بوده است.

خبرنگار راشا تودی با ذکر این نکته که سازمان سیا بارها اعلام کرده از خبرنگاران به عنوان مامور استفاده نکرده چگونه به این گزارش ها پاسخ داده است؟

مادسن جواب داد، آنها می‌توانند این مسائل را انکار کنند و حتی اینگونه عملیات‌ها را نیز رد کنند اما با توجه به پرونده‌هایی که بر وجود داشتن خبرنگاران به عنوان مامور سیا گزارش شده است این مسئله تمام خبرنگارانی را که در نقطه‌های مختلف جهان در حال فعالیت هستند در خطر مواجه شدن با چنین اتهامی قرار داده و موقعیت آنها را در خطر قرار میدهد.

مادسن افزود: همچنین اطلاعاتی موجود است که اعضای بلاک واتر در مناظره‌های انتخاباتی آمریکا همچنین به عنوان مامور حفاظت در پروازهای تجاری با در اختیار داشتن سلاح و مهمات حضور داشته و دارند.

کد خبر 89334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز