شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارمند بازنشسته وزارت امورخارجه آمریکا و همسرش به جاسوسی برای کوبا متهم شدند.

به گزارش الجزیره، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که والتر میرز 72 ساله و همسرش گوندولین میرز 71 ساله به مدت 30 سال به عنوان مامورین مخفی کوبا فعالیت می‌کرده‌اند.

این زوج متهم هستند که در سال 1995 با استفاده از نام‌های جعلی از طریق مکزیک به کوبا سفر و در این کشور به دلیل فعالیت‌هایشان از فیدل کاسترو مدال دریافت کرده‌اند.

کندال میرز تا پیش بازنشستگی خود در سال 2007 در موءسسه بخش خارجی وزارت امورخارجه آمریکا فعالیت می‌کرد، او طی این مدت در مسائل مرتبط با اروپا به تخصص رسید.

برمبنای موارد اتهامی که علیه وی مطرح است، او در سال آخری که در استخدام وزارت امورخارجه آمریکا بود 200 مورد از گزارش‌های امنیتی مرتبط با کوبا را مورد مطالعه قرار داده بود.

طبق مدارک ارائه شده در دادگاه، این زوج در سال 1979 توسط یک مقام کوبایی که والتر میرز را تشویق به استخدام در وزارت امورخارجه و یا سیا کرده بود به جاسوسی برای دولت هاوانا ترغیب شدند.

این زوج متهم هستند که پیام‌های خود را به صورت کد از طریق اموج کوتاه رادیویی به کوبا ارسال می‌کرده‌اند. وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده است که گوندولین میرز نیز که به عنوان تحلیل گر در یک بانک محلی به فعالیت اشتغال داشت اطلاعات سری را با تعویض کارت‌های خرید ارسال می‌کرد.

این زوج همچنین متهم هستند که که جهت دیدار با ماموران اطلاعاتی کوبا به تمام مناطق آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب سفر کرده بودند.

وزارت دادگستری آمریکا این زوج را متهم به توطئه و انجام وظیفه به عنوان دو مامور غیر قانونی دولت کوبا و ارسال اطلاعات طبقه بندی شده برای دولت هاوانا متهم کرده است.

کد خبر 82906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز