همشهری آنلاین: دادستانی نظامی لبنان 4 نفر دیگر را به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی متهم کرد.

به گزارش الجزیره، طی ماه‌های گذشته 23 نفر متهم شده‌اند که برای رژیم تل آویو جاسوسی کرده‌اند.

سغر دادستان ارتش لبنان ضمن بیان مطلب فوق افزود که این چهار نفر اطلاعاتی را درباره مواضع ارتش لبنان، شهروندان این کشور و سیاستمداران در اختیار رژیم صهیونیستی می‌گذاشته‌اند.

از سویی دیگر ژنرال ژان کهوجی فرمانده ارتش لبنان روز شنبه 30 مه اعلام کرد که ارتش این کشور به شناسایی و دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در لبنان ادامه خواهد داد.

ارتش لبنان همچنین به نیرو‌های خود نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی جهت نفوذ در ارتش این کشور هشدار داده است.[هشدار فرماندهی ارتش لبنان درباره شبکه‌های جاسوسی اسرائیل]

این هشدار پس از آن به نظامیان ارتش داده شد که چند روز پیش نیز مقامات امنیتی لبنان اعلام کردند یک سرهنگ ارتش را به اتهام جاسوسی برای  رژیم صهیونیستی بازداشت کرده‌اند.این اولین مورد جاسوسی یک افسر ارشد ارتش لبنان برای رژیم صهیونیستی بود.

ژنرال اشرف ریفی یکی از فرماندهان پلیس لبنان اعلام کرد: تا کنون 35 نفر به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شده‌اند. از این میان نیز 23 نفر متهم شده‌اند که برای اسرائیل جاسوسی می‌کرده‌‌اند.

این افراد متهم هستند که در زمان جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006، اطلاعات مهم نظامی را در اختیار رژیم تل آویو قرار داده بودند. در جنگ 33 روزه دست کم 1.200 لبنانی جان خود را بر اثر حملات نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی از دست دادند.

کد خبر 82524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز