سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان ضمن پذیرش نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ، به همه منتخبین تبریک گفت و افزود : نتایج انتخابات پارلمانی می‌پذیریم .

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید حسن نصرالله در سخنانی که از تلویزیون المنار لبنان پخش می‌شد ، به دخالت‌های علنی خارجی در انتخابات لبنان اشاره و در این حال تصریح کرد:  روند انتخابات مجلس لبنان در مناطق مختلف این کشور در تایید مقاومت بود و مردم، پیام خود را به همه جهانیان رساندند .

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به ادعاهای دروغی که در مبارزات انتخاباتی مطرح می‌شد، مبنی براینکه سرنوشت انتخابات با وجود سلاح مقاومت چه خواهد شد ؟ گفت: سلاح حزب الله در روند انتخابات یا نتایج آن تاثیر نداشته است بلکه سلاح مقاومت تضمین کننده امنیت انتخابات پارلمانی لبنان بود به طوری که برگزاری این انتخابات نشان دهنده قدرت مردم لبنان در حفظ ثبات و امنیت است.

در انتخابات مجلس لبنان که روز یکشنبه برگزار شد، گروه 14 مارس (طرفداران غرب و ) با 71 کرسی و ائتلاف ِهشتم مارس 57 کرسی را بدست آوردند .

در انتخابات لبنان ، 587 نامزد برای 128 کرسی مجلس با هم رقابت می‌کردند. حدود سه میلیون و 400 هزار واجد شرایط ِرای دادن در لبنان وجود دارد.

کد خبر 83187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز