پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

آیدا ابوترابی: بعضی از حیوان­ها خیلی کوچک­اند، برخی هم خیلی بزرگ. اما گاهی وقت­ها حیوان­هایی پیدا می­شوند که باید بزرگ باشند، اما کوچک­اند!

آن قدر کوچک که مدت­ها طول می­کشد دانشمندان بتوانند نظر دقیقی درباره آنها بدهند. اما به‌هر حال آنها وجود دارند و بودنشان به ما یادآور می­شود که دنیای جانوران، از آنهایی که در آسمان­ها هستند گرفته تا آنهایی که صدها کیلومتر زیر سطح زمین زندگی می­کنند، پر از شگفتی و زیبایی است!

مار ماکارونی

اشتباه نکنید، این کرم نیست! این یک نوع مار است که دست بالا  10 سانتی­متر طول دارد و قطر بدنش اندازه قطر یک ماکارونی است.  کمتر کسی پیدا می شود که از این مار کوچک بترسد، فقط باید  آن را با ماکارونی اشتباه نگیرید!

آبزی کوچک

یکی از جالب­ترین حیوان­های آبزی در دنیا اسب دریایی است. حیوانی با سری شبیه اسب و دمی پیچ خورده که در اقیانوس­ها زندگی می کند و به تازگی نمونه­ای از آن کشف شده که تنها 1/2 سانتی متر طول دارد! این آبزی کوچک به نام کسی که آن را اولین‌بار در جزیره­های اطراف اندونزی کشف کرد، یعنی «ساتومیایی» نامگذاری شده است.

سوسمار ذره‌بینی

گونه­ای کمیاب از خانواده سوسمارها که در جنگل­های بارانی ماداگاسکار زندگی می­کند. این سوسمار تنها 1/2 سانتی­متر طول دارد و  برای این‌که بتوانید اعضای بدنش را به خوبی ببینید باید از  ذره­بین استفاده کنید!

گربه عروسکی

این گربه که در شهر «ایلینویز» امریکا زندگی می­کند، در سال 2004 میلادی، به عنوان کوچک­ترین گربه دنیا در کتاب «گینس» یا همان «ترین­ها» ثبت شد. قد این گربه کوتاه‌تر از یک لیوان است یعنی چیزی حدود 15 سانتی متر! مواظب باشید، اگر زیاد از گربه­ها خوشتان نمی­آید آن را با عروسک اشتباه نگیرید!

 

کوچک‌ترین مهره‌دار

باورتان می­شود که یک ماهی تنها 7میلی­متر باشد؟ حدود 3 سال پیش این ماهی کوچولو که کوچک­ترین مهره دار در دنیا محسوب می­شود، در یکی از جزیره­های اندونزی کشف شد. البته باید به کسی که توانسته این ماهی را میان هزاران موجود زیر آب ببیند، به خاطر چشمان تیزبینش تبریک گفت!

همستر عجیب

باور این یکی خیلی سخت است! آخر مگر می­شود یک موش از خانواده همسترها، تنها کمی از یک سکه بزرگ­تر باشد؟! رشد این همستر در حالی که فقط 3 هفته داشت متوقف شد و وزنش از 28 گرم و قدش از 2.5 سانتی‌متر بیشتر نشد! به همین دلیل هیچ وقت نتوانست مقل بقیه همسترها بازی کند ولی به جایش بیشتر از هر همستر دیگری  توجه عکاس­ها  را جلب کرد!

اسب بدون سوار

اگر فکر می­کنید که این عکس یک کره اسب است و به مرور زمان بزرگ می­شود و به اندازه اسب­هایی که تا به حال دیده­اید می رسد، سخت در اشتباهید! این اسب یک نمونه نادر از اسب مینیاتوری است که با قد 48 سانتی­متر توانسته به عنوان کوچک­ترین اسب در دنیا معروف شود! بعید می­دانم که این اسب کوچک بتواند در طول زندگی­اش به کسی سواری بدهد!

کد خبر 89112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز