محمود احمدی‌نژاد امروز [دوشنبه 29 آبان 1385] در تهران از رابرت موگابه رئیس‌جمهور زیمبابوه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس‌جمهور در مراسم استقبال از موگابه گفت: دو کشور ایران و زیمبابوه دارای مشترکات بسیاری از جمله مخالفت با نظام سلطه در جهان هستند و ما سلطه آمریکا و انگلیس را بر جهان قبول نداریم.

احمدی‌نژاد سپس در جمع خبرنگاران افزود: زیمبابوه از کشورهای بزرگی است که در آفریقا تأثیرگذاری فراوانی دارد و پس از برقراری روابط بیشتر با جمهوری اسلامی ایران، این دو کشور می‌توانند در راستای مبارزه با سلطه استکباری در جهان گام‌های بیشتری بردارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز صدا وسیما می‌تواند گام‌های خوبی در زمینه معرفی و دفاع از هر دو کشور بردارد. رسانه‌ها مسئولیت اصلیشان این است که حقیقت را به جهانیان نشان دهند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: ایران و زیمبابوه از روابط سیاسی و اقتصادی خوبی برخوردارند و دیدگاه‌های مشترک آنها می‌تواند به این روابط عمق بیشتری ببخشد.

وی همچنین سفر رئیس جمهوری زیمبابوه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم در این سفر به پیشرفت‌های زیادی در خصوص روابط هر دو کشور دست پیدا کنیم.

رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه نیز در این دیدار، روابط ایران و زیمبابوه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این سفر به دنبال توسعه روابط دوجانبه هستم و امیدوارم بتوانم روابط دو کشور را بیشتر از گذشته توسعه بخشم.

وی داشتن روابط سیاسی و تاریخی دو کشور را بسیار مهم خواند و افزود: ایران و زیمبابوه هر دو انقلاب‌های بزرگی را به وجود آوردند، اما کار ما تمام نشده است، زیرا کشورهای دیگر چشم به ما دوخته‌اند.

به گفته وی، آمریکا و انگلیس که فکر می‌کنند مالک دنیا هستند، باید بدانند دیگر در دهکده جهانی این موضوع غیرقابل قبول است، زیرا نظام تک قطبی روبه پایان است.

رئیس‌جمهور زیمبابوه با بیان اینکه برخی دو کشور را محور شرارت می‌خوانند، گفت: این حقیقت ندارد زیرا آنها حقیقت را بیان نمی کنند ما به مردم کشورهای همسایه خود کمک کرده‌ایم تا از استقلال خود دفاع کنند.

موگابه خاطرنشان کرد: شرارت را آنهایی به وجود آوردند که مردم افغانستان و عراق را به خاک و خون کشیده‌اند.

رئیس‌جمهوری زیمبابوه در پایان اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که خداوند در خصوص رفتار بوش و بلر قضاوت خواهد کرد زیرا آنها رهبران نظام‌های شیطانی هستند.

کد خبر 8875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز