رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید تونس گفت: ایران و تونس دو عضو از خانواده بزرگ امت اسلامی با توانمندی‌های فراوان هستند و گسترش بیشتر روابط دوجانبه نیازمند کار و تلاش بیشتر است.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز [سه‌شنبه 5 دی 1385] پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید تونس در تهران با تأکید بر اینکه کشور‌های اسلامی در قبال سرنوشت امت اسلامی و بشریت مسئولیت سنگینی بر عهده دارند خاطرنشان کرد: ایران علاقه‌مند به پیشرفت، عزم و رفاه مردم تونس است و توسعه روابط دو جانبه در زمینه‌های گوناگون موجب افزایش توانمندی‌ها و تکمیل ظرفیت‌های متقابل خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: ایران و تونس با برخورداری از موقعیت‌های مهم جغرافیایی در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌توانند ضمن تقویت همکاری‌های خود در مجامع‌های بین‌المللی در جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای کمک شایانی انجام دهند.

سفیر جدید تونس در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ باشکوه و چندین هزار ساله و تمدن غنی ایران و روحیه مهمان‌نوازی ایرانیان، ابراز امیدواری کرد در مدت مأموریت خود روابط مستحکم تاریخی دو کشور تقویت شده و گام‌های بلندی که در سال‌های اخیر در توسعه روابط و انعقاد توافقات دو جانبه برداشته شده است، به نتایج عملی برسد.

کد خبر 11927

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز