رئیس‌جمهور در دیدار با رییس مجمع ملی خلق کره، صلح‌طلبی و عدالت خواهی را دو نیاز مهم بشر امروز دانست و تأکید کرد: پیشرفت جهان نیازمند برقراری صلح، برادری، گفتگو و آرامش است.

احمدی‌نژاد افزود: اما برخی قدرت‌ها با ایجاد درگیری و تشنج میان ملت‌ها و کشورهای مختلف در پی تأمین منافع استکباری خود هستند.

به‌گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد در این دیدار که شنبه شب 27 آبان روی داد، به دخالت قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا در مسایل داخلی کشورها و تفرقه‌اندازی میان ملت‌ها اشاره کرد و گفت: مسائل مختلف جهانی‌ازجمله مشکلات دوکره از طریق گفتگو وتفاهم قابل حل است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار خلع سلاح هسته‌ای در همه جهان از جمله شبه جزیره کره است.

احمدی نژاد به روابط خوب سیاسی ایران و کره‌شمالی ‌و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در مسائل‌جهانی از جمله دفاع از حقوق قانونی ملت‌هااشاره کرد و افزود: روابط اقتصادی تهران - پیونگ یانگ با توجه به ظرفیت‌های فراوان و علاقه‌مندی دو طرف باید همپای روابط سیاسی گسترش یابد.

رئیس مجمع ملی خلق کره نیز در این دیدار با اشاره به ایستادگی ملت و دولت ایران در برابر توطئه‌های امپریالیسم جهانی و آمریکا تأکید کرد: مردم ایران تحت هدایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به قله‌های پیشرفت و رفاه در زمینه‌ها و عرصه‌های گوناگون دست خواهند یافت.

"چه تای بک" به اهمیت توسعه روابط با ایران برای کشورش تأکید کرد و افزود: کره شمالی از هیچ تلاشی برای توسعه وگسترش مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی‌کند.

کد خبر 8750

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز