رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران از گفتگو بین ادیان، دانشمندان و دلسوزان بشر برای اداره بهتر جهان حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد امروز [شنبه 20 آبان 1385] در دیدار «خوزه دو ونشیا» رییس مجلس نمایندگان فیلیپین تأکید کرد: گفتگو و منطق بهترین راهکار برای برقراری صلح و برادری بر پایه عدالت و معنویت است.

رییس‌جمهوری با انتقاد از اینکه «سازماندهی جهانی و مناسبات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم به نفع برخی از قدرتهای معدود و برای تأمین منافع آنها و ضربه زدن به کشورهای مستقل تنظیم شده است» اضافه کرد: کشورهای آسیایی از امکانات و توانمندی‌های فراوانی برخوردارند که باید با تلاش و همکاری، منافع و رفاه ملتهای آسیا را تأمین کنند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: انسان‌ها دارای فطرت‌های مشترک مبتنی بر پاکی و خداپرستی و عدالتخواهی هستند و تلاش‌های قدرت‌های شیطانی بر ایجاد اختلاف میان کشورها استوار است.

وی با اشاره به وجود علاقه برای ارتقاء سطح روابط دوستانه «تهران» و «مانیل» گفت: تهران آماده توسعه روابط و همکاری با مانیل در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی به ویژه نفت و انرژی است.

رییس مجلس نمایندگان فیلیپین نیز ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء انجمن مجالس آسیایی به مجمع پارلمانهای آسیایی را اقدامی تاریخی توصیف کرد.

وی با اشاره به منابع مالی و ظرفیت کشورهای قاره آسیا تأکید کرد: ایجاد صندوق پول آسیایی همچنین تأسیس صندوق مبارزه با فقر در آسیا به پیشرفت کشورهای این قاره کمک خواهد کرد.

رییس مجلس نمایندگان فیلیپین، ایران و رییس‌جمهوری آن را «مقتدر و برخوردار از محبوبیت میان ملت‌های جهان به ویژه ملت فیلیپین» خواند و گفت: فیلیپین خواستار استفاده از تجربیات و پیشرفت‌های ارزشمند ایران در عرصه‌های گوناگون به ویژه احداث پالایشگاه و صنایع پتروشیمی است.

کد خبر 8023

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز