رئیس جمهوری با بیان اینکه حضور بیگانگان مانع اصلی برقراری امنیت در منطقه است، اظهار داشت: ملت‌های منطقه بر اساس روابط برادرانه و دوستانه می‌توانند امنیت کامل را در منطقه برقرار و در کنار هم با صلح، ثبات و آرامش زندگی کنند.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی نژاد روز دوشنبه(11 دی‌ماه) در دیدار خداحافظی سفیر بحرین در تهران با تاکید بر اینکه دوران برتری آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسایل منطقه خاورمیانه در حال افول است، اضافه کرد: دشمنان اسلام با سرافکندگی از منطقه خواهند رفت و ملتها باید بیش از گذشته با تحکیم روابط در کنار هم و برادرانه برای پیشرفت و ترقی کشورهای منطقه و تحکیم صلح و ثبات تلاش کنند.

رییس جمهوری با اعلام آمادگی تهران برای گسترش روابط با "منامه" در بالاترین سطوح افزود: توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس سیاست قطعی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

کامل صالح عبدالله سفیر بحرین در تهران هم در این دیدار پیام تبریک پادشاه بحرین به رییس جمهوری، دولت و ملت ایران به مناسبت عید سعید قربان تصریح کرد: ملک حمد پادشاه بحرین و دیگر مسوولان این کشور ارادت و احترام خاص برای مقام معظم رهبری، رییس جمهوری، مسوولان و آحاد ملت ایران دارند و خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط در تمام بخشها هستند.

سفیر بحرین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران شایستگی هرگونه پیشرفت و شکوفایی را دارد، ادامه داد: پادشاه بحرین همواره در مناسبتهای مختلف بر این مساله تاکید می‌کند که پیشرفت ایران پیشرفت همه کشورهای منطقه و عزت و سرافرازی ایران، عزت و سرافرازی همه کشورها و ملل منطقه است و ایران و بحرین دارای اراده سیاسی مشترک برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه هستند.

کد خبر 12286

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز