همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد ضمن تأکید مجدد بر تداوم برنامه هسته‌ای ایران، به بریتانیا، فرانسه و آلمان هشدار داد تلاششان برای جلوگیری از پیشرفت این برنامه «خصومت» تلقی خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد که در سفری استانی به همراه اعضای کابینه‌اش در کرمانشاه به سر می‌برد، صبح امروز [سه‌شنبه 28 آذر 1385] خطاب به سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 گفت: بدانید اگر روی جلوگیری از پیشرفت‌های ایران اصرار کنید، ملت ایران این رفتار را به عنوان دشمنی و خصومت تلقی کرده و رفتار خود را با شما تغییر خواهد داد.

پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (از جمله بریتانیا و فرانسه) به اتفاق آلمان در ماه‌های اخیر برای رسیدن به توافقی درباره تحریم ایران تلاش می‌کنند.

اما احمدی‌نژاد در سخنرانی امروز خود در جمع مردم کرمانشاه خطاب به این کشورها گفت: شما که عددی نیستید، صد برابر شما هم نمی‌تواند مانع حرکت ملت ایران شود؛ بنابراین نصیحت می‌کنم که دوستی با ملت ایران به نفع آینده شما و ملت شماست.

در این حال خبرگزاری اینترفاکس از موافقت مسکو با پیش‌نویس اصلاح‌شده سه کشور اروپایی برای اعمال تحریم علیه ایران خبر داده است.

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری گفته است: روسیه خواهان تصویب قطعنامه‌ای است که ایرانی‌ها را به بازگشت به میز مذاکره و همکاری فعالانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ترغیب کند.

لاورف در عین حال تأکید کرده است چنین قطعنامه‌ای نباید باعث انزوای بیشتر ایران شود.

رئیس‌جمهور ایران در یکی از سخنرانی‌های امروز خود با اشاره به قطعنامه‌ای که اعضای شورای امنیت در تدارک تصویب آن هستند گفت: قدرت‌های ظالم همواره از تحریم ایران در زمینه تأمین قطعات مربوط به تکمیل انرژی هسته‌ای حرف می‌زنند؛ اما قاطعانه اعلام می‌کنیم که تمامی مراحل مسیر پرافتخار انرژی هسته‌ای را خود پیموده‌ایم و با تکیه بر دانشمندان جوان و نیروهای بومی به این افتخار نایل شده‌ایم.

کد خبر 11397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز