رئیس‌جمهور با انگشت‌نگاری شهروندان آمریکایی در ایران مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد امروز [دوشنبه اول آبان 1385] در جمع مردم شمیرانات گفت: نمایندگان [مجلس] ما می‌خواستند در باره انگشت‌نگاری از ایرانیان در آمریکا با آمریکایی‌ها مقابله به مثل کنند که گفتیم ملت ما این کار را نمی‌کند چون با ملت‌ها مخالف نیستیم.

رئیس جمهور با اشاره به قانون تحریم آمریکا علیه ایران گفت: در بخشی از این قانون آمده که هر ایرانی که می‌خواهد وارد آمریکا شود باید از او انگشت نگاری کنند، اما در نقطه مقابل ما به آنان اعلام کردیم همه آنان برای سفر به ایران آزادند اما اگر بخواهند توطئه و جاسوسی کنند، دولت اجازه نخواهد داد، به هر حال به ملت‌ها توهین نمی‌کنیم.

وی با بیان این که ما با هیچ ملتی مشکلی نداریم، بلکه با خودخواهی‌های بخشی از دولت آمریکا مخالفیم افزود: امروز برای ما مسلم شده که دولت آمریکا اخبار دنیا را برای مردمش سانسور می‌کند و در سفری که به آنجا داشتیم به ما می‌گفتند می‌خواهیم حرف شما را از نزدیک بشنویم چون دولت ما همه حرف‌ها را منعکس نمی‌کند.

رئیس جمهور از نوشتن نامه توسط جوانان آمریکایی به خود خبر داد و تصریح کرد: آنها می‌خواهند ملت‌ها را در جهل نگاه دارند و به همین علت به ملت‌ ما توهین کردند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت حتی از طریق هواپیمایی ایران به هواپیمایی آمریکا نامه نوشت که اجازه دهید، مسافرت مستقیم صورت گیرد، این تفاوت را نگاه است.

احمدی‌نژاد با بیان این که امروز قریب به اتفاق ملت‌ها در حرکتی طوفانی و مواج گرایشی بسیار سریع به سمت فرهنگ ملت ایران دارند اظهار داشت: از ما به طرق مختلف می‌خواهند که کمک کنیم تا ملت‌های دیگر مانند ملت ایران به قله‌های عدالت دست یابند.

کد خبر 6462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز