گروه ورزشی: امیر واعظی‌آشتیانی که همچنان مصر است تا بلیت‌‌فروشی بازی‌های استقلال به این باشگاه واگذار شود روز گذشته در مصاحبه‌ای به شدت علیه فدراسیون فوتبال موضع گرفت و حالا علی کفاشیان جواب مصاحبه مدیرعامل استقلال را می‌دهد.

پس از بازگشت واعظی‌آشتیانی و انصاری‌فرد از مالزی بود که مدیران‌عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کردند که بلیت‌‌فروشی بازی‌های این دو تیم باید به خودشان واگذار شود و این آغاز یک چالش جدید بین این دو باشگاه با فدراسیون فوتبال بود. در همین رابطه واعظی‌آشتیانی در مصاحبه‌ای به شدت عملکرد فدراسیون را در این مورد نقد کرد و حالا رئیس فدراسیون فوتبال جواب حرف‌های مدیرعامل استقلال را می‌دهد. البته بعید به نظر می‌رسد که چالش استقلالی‌ها با فدراسیون به این زودی‌ها به پایان برسد.

  • مدیرعامل استقلال در جدیدترین مصاحبه خود همچنان تاکید کرده که اگر حق بلیت‌‌فروشی به این باشگاه واگذار نشود، از لیگ برتر کنار خواهد کشید.

من در چند روز گذشته دو، سه بار به صورت تلفنی با واعظی‌آشتیانی صحبت کردم و باید بگویم که بحث بلیت‌‌فروشی سلیقه‌ای نیست و طبق آیین‌نامه سازمان لیگ به تصویب مجمع رسیده است. حالا قرار است این هفته جلسه‌ای داشته باشیم و حرف‌های آنها را هم بشنویم تا در نهایت به یک نتیجه خوب برسیم. البته ما هم کارهایی کرده‌ایم که آنها در جریان نیستند و معتقدم که باید حساب، کتاب‌ها به صورت دقیق مشخص شود. در زمینه بلیت‌‌فروشی باید شفاف‌سازی صورت بگیرد و آنها هم همین را می‌خواهند.

  • به نظر می‌رسد شما خیلی راحت با این موضوع برخورد می‌کنید ولی تهدید استقلال و پرسپولیس برای کنار کشیدن از لیگ همچنان ادامه دارد. فکر نمی‌کنید آنها در نهایت حرف خود را عملی کنند؟

مطمئن باشید استقلال و پرسپولیس کنار نخواهند کشید.

  • به هرحال برای حل این مشکل چه تصمیمی خواهید گرفت؟

مهم‌ترین خواسته مسئولان استقلال و پرسپولیس این است که بحث بلیت‌فروشی شفاف شود تا آنها به حق‌شان برسند. به عنوان مثال در یک بازی 50 هزار نفر به استادیوم می‌آیند ولی 20هزار بلیت فروخته می‌شود که همین موضوع باعث اعتراض آنها شده است. ما باید دریک جلسه در این مورد به طور مفصل صحبت کنیم و مهم‌ترین موضوع این است که بحث بلیت‌فروشی از این حالت نامنظم خارج شود.

  • به نظر شما در فروش نامنظم بلیت‌ها چه کسی مقصر است؟

به هرحال یک حالت سنتی از سال‌ها قبل وجود داشته که ما باید به مرور زمان همه چیز را تغییر دهیم. در اکثر استادیوم‌ها باید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، دستگاه‌های الکترونیکی نصب شود، بلیت‌فروشی از طریق اینترنت انجام شود، صندلی‌ها شماره‌دار شوند و خیلی از مسائل دیگر که باید در مورد آن تصمیم بگیریم.

  • واعظی‌آشتیانی حتی گفته که از مواضع‌اش عقب‌نشینی نخواهد کرد و با دولت هماهنگ است.

ما هم با دولت هماهنگ هستیم، هیچ مشکلی وجود ندارد.

  • ایشان حتی گفته که بهتر است کفاشیان و تاج از فدراسیون فوتبال بروند تا عزیزمحمدی فدراسیون را اداره کند.

لحن صحبت‌کردن ایشان اینطور است و ما حساسیتی نسبت به این موضوع نداریم.

  • از این موضوع فاصله بگیریم. بحث افزایش حقوق داوران به کجا رسید؟

ما در حال پیگیری هستیم و هر وقت به نتیجه قطعی رسیدیم همه چیز را به طور شفاف اعلام خواهیم کرد.

  • ولی می‌گویند شما با عنایت، رئیس کمیته داوران به توافق نرسیده‌اید و حتی این امکان وجود دارد که هفته پنجم لیگ برتر توسط داوران تحریم شود.

اول باید بگویم که بحث داوری فقط مربوط به لیگ برتر نمی‌شود. در هر فصل حدود 4500 مسابقه در رده‌های باشگاه برگزار می‌شود که فقط 306 بازی مربوط به لیگ برتر است، یعنی چیزی حدود 7درصد از کل مسابقات به بازی‌های لیگ برتر مربوط می‌شود ولی باید این را هم در نظر گرفت که بحث افزایش حقوق داوران فقط مختص به لیگ برتر نیست. ما در سال بیش از 4 میلیارد تومان هزینه داوری می‌کنیم و برای افزایش حقوق داوران باید منابع مالی هم تامین شود.در ضمن تنها فقط حقوق داوران مطرح نیست و هزینه های دیگری هم مثل گرفتن بلیت،هتل یا دیگر مسائل وجود دارد.

  • با این شرایط به نظر می‌رسد که شما قصد ندارید حقوق داوران را اضافه کنید؟

چرا، قصد داریم ولی همانطور که گفتم باید منابع مالی هم تامین شود.

  • امکان دارد برای یک بار هم که شده به طور شفاف اعلام کنید که حقوق داوران چند درصد افزایش پیدا خواهد کرد؟

فعلا که هیچ چیز مشخص نیست ولی فکر کنم حدود 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند. الان داوران لیگ برتری 200 هزار تومان پول می‌گیرند و دیگر داوران که در رده‌های پایین‌تر سوت می‌زنند حقوق‌شان 60 هزار تومان است.

  • پس در خوشبینانه‌ترین حالت، حقوق داوران از 270 هزار تومان بالاتر نخواهد رفت؟

ما در این مورد فعلا تصمیم قطعی را نگرفته‌ایم ولی فکر نمی‌کنم حقوق داوران بیشتر از 300 هزار تومان شود.

  • ولی آنها گفته‌اند که با افزایش صد هزار تومانی حقوق خود، مشکلات‌شان حل نخواهد شد.

به هرحال ما هم مشکلات خاص خودمان را داریم و نمی‌توانیم مطابق با خواسته‌های آنها عمل کنیم. من باید باز هم با آقای عنایت صحبت کنم تا همه چیز به طور کامل مشخص شود.

  • این موضوع صحت دارد که فدراسیون فوتبال برای افشین قطبی محافظ گرفته است؟

خیر، ما برای قطبی محافظ نگرفته‌ایم و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

 عزیزمحمدی: پاسخ واعظی‌آشتیانی را نمی‌دهم

عزیزمحمدی، رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال اما درباره حرف‌های آشتیانی می‌گوید: «در ماه مبارک رمضان قصد ندارم با کسی وارد دعواهای رسانه‌ای شوم به همین دلیل پاسخ کسی را نمی‌دهم.»

وی ادامه داد: «من جز قرائت قانون کار دیگری نکرده‌ام که آقایان به خودشان اجازه می‌دهند در روزنامه‌ها اینگونه صحبت کنند. با همه این حرف‌ها من به همه مدیران عامل باشگاه‌ها احترام می‌گذارم.»عزیزمحمدی با اشاره به چالش بلیت‌فروشی تاکید می‌کند: «اگر قرار باشد بحث بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار شود ابتدا باید اساس‌نامه اصلاح شود و این موضوع روال قانونی‌اش را طی کند.

در غیر این صورت با هیاهو کاری درست می‌شود.»رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سئوال که آیا فکر نمی‌کنید تهدید مدیرعامل باشگاه استقلال در صورت عملی شدن شرایط طبیعی لیگ را به مخاطره بیندازد، اذعان داشت: «هنوز که کاری نکرده‌اند. هر وقت تهدید خودشان را عملی کردند درباره‌اش بحث می‌کنیم.»

کد خبر 88705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز