سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بار اقتصادی کلی موارد جدید سرطان در سراسر جهان در سال 2009 به 305 میلیارد دلار خواهد رسید.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی که با حمایت جامعه سرطان آمریکا انجام شده است و نتایج آن روز دوشنبه 24 آگوست (2 شهریور) در یک کنفرانس بین‌المللی سرطان در دوبلین اعلام شد، تخمین می‌زند امسال 12.9 میلیون مورد جدید سرطان در جهان رخ دهد.

 بر اساس این بررسی شمار موارد پیش‌بینی‌شده سرطان در سال 2020 به 16.8 میلیون نفر و در سال 2030 به 27 میلیون نفر خواهد رسید.

 این بررسی که بنیاد لانس آرمسترانگ- دوچرخه سوار آمریکایی مبتلا به سرطان- هم از آن حمایت مالی کرده است، ‌ می‌گوید:‌ "سرطان‌ها از هم اکنون به نقطه‌ای پیشرفت کرده‌اند که در 80 درصد بیماران در کشورهای در حال توسعه غیرقابل‌درمان ‌شده‌اند."

این گزارش بیانگر آن است شکاف هزینه‌های درمانی برای سرطان در حد 217 میلیارد دلار در امسال است و خواستار اقدام کشورهای جهانی و به کار گرفتن ابزارهای جدید برای کنترل سرطان، علیرغم بحران اقتصادی فعلی جهانی، شده است.

دکتر آلا الوان، دستیار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در مورد بیماری‌های غیرمسری و بهداشت روانی درباره این گزارش گفت:‌ "این داده‌های جدید نشان‌‌دهنده آن است که اگر اقدامی فوری به عمل نیاید، روند سختی در پیش خواهد بود."

"بروز سرطان بار اقتصادی سنگینی بر نظام‌های بهداشتی در سراسر جهان تحمیل می‌کند. اما این مشکل تنها چالشی بهداشتی نیست، بلکه رشد اقتصادی کشورها را مختل می‌کند و  فقیرترین کشورها را به دام فقر مزمن می‌‌اندازد."

در اجلاس سه روزه جهانی سرطان لایواسترانگ حدود 500 نماینده از بیش از 65 کشور شرکت دارند.

کد خبر 88685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز