گروه اجتماعی: مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ گفت: مستمری‌بگیران و بازنشستگان مستاجر و کم درآمد تامین اجتماعی می‌توانند از امروز با مراجعه به شعب تامین اجتماعی تهران بزرگ، وام یک تا 3 میلیون تومانی «ودیعه مسکن» درخواست کنند.

عباسعلی لواف افزود: دستورالعمل‌ پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بازنشستگان و مستمری‌بگیران کم‌درآمد سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است و سهم هر شعبه نیز با حضور کارشناسان امور مالی و هیأت‌مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران تعیین شد.

وی در مورد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مستمری‌بگیران و بازنشستگان، تصریح کرد: تسهیلات ودیعه مسکن به بازنشستگان و مستمری‌بگیران کم درآمد و فاقد مسکن به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌های مربوط به رهن و اجاره آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ افزود: مهم‌ترین ملاک متقاضیان فیش حقوق مستمری‌بگیران و یا بازنشستگان است که بر مبنای آن حقوق و مزایای دریافتی مستمری‌بگیر از 5/1 برابر حقوق و دستمزد یعنی (295 هزار تومان) بیشتر نباشد، می‌توانند تقاضای درخواست وام ودیعه مسکن کنند.

وی تصریح کرد: درخواست وام صرفا توسط شخص مستمری‌بگیر یا بازنشسته باید تنظیم شود به‌طوری که در زمان تاریخ تقاضا، 11 ماه از تاریخ اجاره نامه و یا قرارداد رهن کامل باقی مانده باشد.  لواف در ادامه توضیح این شرایط تاکید کرد: شخص متقاضی و یا همسر بازمانده فاقد مسکن ملکی بوده و تاکنون از تسهیلات مسکن توسط سازمان و بانک مسکن استفاده نکرده باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی در مورد مهلت درخواست ثبت‌نام درخواست وام ودیعه مسکن، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست اداره کل تامین اجتماعی تهران بزرگ و موافقت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مراحل ثبت‌نام درخواست متقاضیان از امروز آغاز و تا آخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 88574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز